Kraschpuckar till 660 (skatehjul)...

Jaha, jo man skiter ju tyvärr inte pengar så det e frågan om man inte skippar den lilla KTM-loggan(även om dom skulle matcha fälgarna fint) å skaffar material i leksaksaffären!

Vad kostar nya hjulmuttrar om man vill återställa senare?

Jaha, jo man skiter ju tyvärr inte pengar så det e frågan om man inte skippar den lilla KTM-loggan(även om dom skulle matcha fälgarna fint) å skaffar material i leksaksaffären!

Vad kostar nya hjulmuttrar om man vill återställa senare?

tror de kostar runt 60-70 kr

Hmm jag blir inte klok på hur ni gjort trots bilderna? Har ni gängat i en gängstång i hjulaxeln? Det är det enda som verkar rimligt. :tungan

hur är det tänkt att man ska skruva fast dessa hjul? måste man fräsa ur ett större hål i skatehjulen?
Jag får då inte in en 17" nyckel i skatehjulet som det är nu:

IMG_4403.jpg

hur är det tänkt att man ska skruva fast dessa hjul? måste man fräsa ur ett större hål i skatehjulen?
Jag får då inte in en 17" nyckel i skatehjulet som det är nu:

Hmm... 17" nyckel? Det var då en stor jäkla nyckel måste jag säga! typ 42,5 centimeter! :)

Jaja... jag behöll kullagren så att muttern hamnade lite längre ut. Då kom man åt med en hylsa.

/Lucky9

Om man inte vill att muttern skall sticka ut blir man alltså tvungen att fräsa ut lite ur hjulet då..?

skrapade i fotpinnarna på min XR650 när jag hade sånna däck på..
vansinnigt bra grepp. inga tveksamheter alls. mjuka och fina..

tyvärr så håller dom inte så länge på bana. :va

skrapade i fotpinnarna på min XR650 när jag hade sånna däck på..
vansinnigt bra grepp. inga tveksamheter alls. mjuka och fina..

tyvärr så håller dom inte så länge på bana. :va

Skrapa fotpinnar kan man göra med i stort sett vilka däck som helst. Det behöver inte gå fort för att göra det, bara att vika ner hojen mycket. Kombinerar man fotpinneskrap med lite kurvhastighet och ett ordentligt påslag ut ur kurvan så visar däcken vad de går för.
Det går att köra ruskigt fort med skräpdäck (läs hårda och/eller icke bananpassade). Man får balansera på lina och vara otroligt sparsam med fästet. Inget ryck åt något håll. Med andra ord inga marginaler vilket också är orsaken till att många inte förstår varför de ligger och simmar helt plötsligt när de kör med gatdäck avsedda för någon form av driftekonomi på bana.

märkligt att ingen skrivit att m10 inte passar framaxeln.. framaxeln är iaf för smal för att få igenom m10 om nån annan funderar på att sätta kraschpuckar på sin 625a.
Blir till att handla m8.

märkligt att ingen skrivit att m10 inte passar framaxeln.. framaxeln är iaf för smal för att få igenom m10 om nån annan funderar på att sätta kraschpuckar på sin 625a.
Blir till att handla m8.
Det gäller bara dom med 20mm axel.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!