Kraschpuckar på 125or??

  • Thread starter Thread starter #2
  • Start date Start date

#2

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Ort
Norrbotten
Hoj
Paus
Nån som monterat det?

Särskillt intresserad av NSRarna förståss..

Till vilken modell ska man ta?? spelar det nån roll för till 125or verkar det ju inte finnas...
 
ps4.jpg


gsx600u.jpg

sånnahär menar jag!!
 
de tar stöten om man klotar och gör förhoppningsvis så att materialskadorna på hojjen blir mindre allvarliga.
 
cRoC skrev:
Hm, så ni utrustar er för att klota ;P Är det inte bättre att köra säkrare ?


har du hört talsas om att man lär av sina misstag??
å misstag gör man näär man försöker lära sig nåt nytt som tex bakhjuls åka... olyckor händer lätt...

INGEN MINNS EN FEGIS!!! :tummenupp :öl

ja har funderat på å skaffa krashpuckar, men har dock inte hittat nåt riktigt bra ställe å sätta dom på på min hoj.
 
cRoC skrev:
Hm, så ni utrustar er för att klota ;P Är det inte bättre att köra säkrare ?
MC grundreglen är ju "Det du kör i kommer du kracha i" varför ska det inte gälla hojjen också? ..nu kör jag iof alltid lungt o sansat och klotar aldrig! :crash

Vet att det går att smälla på puckar på rs iaf, men det e inget som finns i fördiga satser utan man får mecka själv...
 
cRoC skrev:
Krashar du så är du inte värd en tzr ;)


säg det om ett år lr så när du har krashat själv...
det är inte en fråga OM du krashar det är en fråga om NÄR!!
det är så jävla lätt gjort så d e otroligt.. min första krash va itne bara mitt fel å sånt kan man inte rå för.
En tzr är byggd för att smiska väg med, å om den är byggd för det så ska den användas till det.
 
en 125a e så lätt , så skadorna blir inte så extrema vid en marksyning..

det mest som händer är att köporna blir repiga..

((vid normal vurpa iaf))

krachpuckarna ska skydda ramen och andra dyrare delar..

köp Yamaha Tzr blinkers..
de funkar utkärkt som krachpuckar :P
 
kajlyl skrev:
MC grundreglen är ju "Det du kör i kommer du kracha i" varför ska det inte gälla hojjen också?

Jag som trodde att mc-grundlagen löd: E=mc2

Alltså: Energi (kraft)= motorcykelns tankvolym i kvadrat

Om man har en 9liters tank, som jag ,så bör man ha 81hk för att den ska orka dra sig framåt :crash
 
Jonne_boy skrev:
en 125a e så lätt , så skadorna blir inte så extrema vid en marksyning..

det mest som händer är att köporna blir repiga..

((vid normal vurpa iaf))

krachpuckarna ska skydda ramen och andra dyrare delar..

köp Yamaha Tzr blinkers..
de funkar utkärkt som krachpuckar :P

beror nog på hastigheten!! ;)
Så är det ju ganska hög ballfaktor!!
 
Jonne_boy skrev:
en 125a e så lätt , så skadorna blir inte så extrema vid en marksyning..

det mest som händer är att köporna blir repiga..
Sure baby! :p
Hur mycket grund har du att stå på för det uttalandet egentligen? Mig veterligen har du inte vurpat någonting i år.

Själv kan jag ju meddela att jag på RS'en har skrapat både kåpglas, tank, instrumentpanel och diverse annat skoj i år.
:notme
 
Det är inte alls fråga om NÄR jag krashar. Du har ingen aning om hur jag kör, och jag kör lugnt och sansat. Min pappa tex, han har kört mc i 30 år och haft 11 olika hojar, han har aldrig krashat. Klantiga och oansvariga människor finns, men säg inte att jag är en sån.
 
cRoC skrev:
Det är inte alls fråga om NÄR jag krashar. Du har ingen aning om hur jag kör, och jag kör lugnt och sansat. Min pappa tex, han har kört mc i 30 år och haft 11 olika hojar, han har aldrig krashat. Klantiga och oansvariga människor finns, men säg inte att jag är en sån.

Vem har sagt att man behöver vara klantig och oansvarig för att krasha?
 
Forkman skrev:
Vem har sagt att man behöver vara klantig och oansvarig för att krasha?

exakt... min första krash va inte mitt fel... d kommer säkert inte din (croc) heller va om du kör så lungt som du säger... att din farsa aldrig krashat betyder inte att du inte kommer göra det...

måste säga att ja tycker d e tråkit å köra lungt.. d e ju när man e nära gränsen som adrenalinet börjar pumpa.. :fakta
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top