Krascher Falkenberg/Racerapport

Victor skrev:
Du tror inte att det är lite skillnad på fart mellan motard och RR-hoj? Åker man av i över 130 blås hinner nog skinnställ skrapas upp helt om man inte stannar i på en gräsmatta/avåkningzon.

:gråta
Sant, å andra sidan går det rätt fort när vi går ikull ibland också...

som så ofta bestämmer bilarna hur säkerheten ser ut, = pissdålig
fåror är inte bra, slutades användas i GP efter Raineys ryggskada...

krya på dig..

OlleR skrev:
Jag kanske e annorlunda men jag tycker inte de e så farligt att landa på asfalten, de gör ju mycke ondare med ojämnheter utanför banan som det ofta är :(

Hoppas det går fort att tillfriskna!

Nej, vi är flera som har spekulerat i att det vore bättre med ren asfalt som avåkningzon i stället för gräs, grus, leca eller vad det nu är. På ren asfalt glider du bättre, snyggare och stannar hyfsat snart. Det är ju när man kommer utanför asfalten som det oftast börjar hända elände, som att man själv eller hoj fastnar i något och börjar rotera, snurra eller något annat mindre nyttigt.

Så fram för större och mer asfaltsrika avåkningszoner!!!

ZoulFly skrev:
Nej, vi är flera som har spekulerat i att det vore bättre med ren asfalt som avåkningzon i stället för gräs, grus, leca eller vad det nu är. På ren asfalt glider du bättre, snyggare och stannar hyfsat snart. Det är ju när man kommer utanför asfalten som det oftast börjar hända elände, som att man själv eller hoj fastnar i något och börjar rotera, snurra eller något annat mindre nyttigt.

Speciellt det där med att stanna fortare tycker jag e viktigt, vissa banor i sverige är det ju helt sjukt nära till hinder som släcker lyset... Lite fukt i gräset å man åker en bra bit ut i skogen ;D

Fast då blir det väl ett annat problem med att folk börjar vara utanför banan och köra?

ZoulFly skrev:

Om förare eller hoj börjar rotera efter en highsider på banan måste det väl vara bättre om underlaget utanför banan är mjukt än hårt?

krya på dig, vore kul att se på dig igen på banan någon gång..

Gren skrev:
Tråkigt att sånt händer, men man får se det från den ljusa sidan. Du fick ju träffa wernvik och hans verktyg. Det är ju inte fy skam. :)

Tackar för komplimangen. Det är ju en hel del av er här inne som har hamnat i min vård under årens lopp. Det är dock alltid lika kul att se er ute på banan igen efteråt.

wernvik skrev:
Hej Marcus

Tur att det gick så bra som det gjorde.
Hoppas att du kommer tillbaka till tävlandet.

Hälsningar
Killen med morfinsprutan

Tackar för morfinet. Har blivit en hel del den senaste veckan. Men nu har jag äntligen slutat med det och fått andra piller. Man blir så såsig i hjärnan av morfin.
Bästa va nog lustgasen som jag fick när jag åkte Ambulans från Varberg till Örebro på måndagen. Drog viss i mig en hel tub. Kände inte ens att jag hade nån rygg just då. :fyllisar

Men man blir snabbt bättre. Längtar efter att få vara tilbaka snart igen :kryckor

ZoulFly skrev:

Jag vet inte om det är så bra med asfalt men jag har sett det på Hungaroring när jag var där. Men då kändes det som i de kurvorna vill jag inte gå av. Men de har asfalt för F1 skull.

krya på dig å hoppas du är tillbaka så fort som möjligt

Jävligt tråkigt att läsa sånt här. krya på dig. Hoppas vi får se dig på benen så fort som möjligt.

//MVH Jonas

OlleR skrev:
Speciellt det där med att stanna fortare tycker jag e viktigt, vissa banor i sverige är det ju helt sjukt nära till hinder som släcker lyset... Lite fukt i gräset å man åker en bra bit ut i skogen ;D

Fast då blir det väl ett annat problem med att folk börjar vara utanför banan och köra?

Problemet med för små avåkningszoner på vissa banor i sverige är nog banägarna medvetna om...

Vad man måste tänka på är att de flesta banorna är originalritade för ganska många år sedan och då var farterna på både mc och bilar rejält mycket lägre... Men mer air-fence, större avåkningszoner, lite mera asfalt och framför allt, en 3-4 nya moderna banor i sverige så är vi hemma sedan. :-D

Och så bör det finnas regnskydd på alla posteringar...

Seger skrev:
Kom precis hem från sjukhuset idag, fredag. Nästan en vecka efter rejset och kraschen. Ber om ursäkt för eventuella stavfel men jag är fortfarande full med
Marcus Seger Nr:27 R600 :kryckor

Önskar dig ett snabbt o bra tillfrisknande. Som jag fattar det så kommer dina kotor komma i form igen = BRA...

Ta det lugnt!

/Erik

Back