Kraschat hojjen! Söker medlidande!

  • Thread starter Thread starter Eas
  • Start date Start date
Tråkigt att du vurpade och repade hojen men vill man köra inspirerat och på bana så får man tyvärr räkna med att gå omkull då och då. Du vänjer dig med tiden :)
Ut och kör med dig nu och njut av det fina vädret, snart är det vinter och då kan du tycka synd om dig och trösta dig med att lacka kåporna i nån snygg färg:tummenupp
 
ja upp i sadeln med dig! du hade ju ändå tur som kraschade första gången på bana, där de e relativt säkert! själv smällde jag med en bil första gången jag kraschade hojen! inte lika kul...
 
du är ju hel fysiskt se reporna som patina ut o kör om 3 månader så snöar det. då kan det ju bli en flachig lack. som vinter prodjekt
 
Eas skrev:
2348269 Fick smaka asfalt i Tisdags var det visst!! :näsblod (spela roll!)
Helt plötsligt är det inte lika roligt att köra hoj längre, blev lite skraj! Hur ska man ta sig tillbaka??
Hojjen är körbar men inte lika fin längre!

:(

Trist att höra. Gjort det själv, en gång på bana förra sommaren och så en fånig rullgrusvurpa i våras.
Svaret är som så många sagt att hoppa upp igen bara.
För min egen del har det dock inneburit att jag kör långt mycket försiktigare i år än vad jag gjorde förra året.
Visar sig på bana särskilt då det går en bra bit långsammare - undrar själv när den osäkerheten ska försvinna.
 
crashtestdummy skrev:
2348761 Aaah. highsider är sexigt. jag gjorde själv en i höstas. Nu vet du att hur det känns att vurpa, och det var ju inte så farligt. se bara till att inte göra det framför lastbilar och sånt som dödar en.
Upp i sadeln nu så plastar du kåpor i vinter.
stackarsstackars stackars dig. Jag grät nästan när jag vurpade min superfina zx9a så jag vet verkligen hur det känns.:pannkyss Fast det är jäkligt skönt att ha en ful hoj. då slipper man vara så fasligt rädd om den.
Ja, det kändes lite 6-igt faktiskt! :D
Jag trodde ju att brudarna gilla killar med slitna ställ och repig hoj, men jag har inte fått ett enda erbjudande än och sambon hotar att skrota hojjen för mig! :smasha

Att hojjen inte är snygg kan jag leva med, jag är som sagt bara glad att jag klara mig! Synd bara att jag blivit ännu fegare nu än vad jag var innan! :huvet
 
Kraschade för ganska exakt en månad sen. Kommer inte ihåg nånting av händelsen då jag fick en ordentlig hjärnskakning, men jag körde för fort.

Körde aktivt på en väldigt kurvig väg här i närheten då jag kom i en nypande kurva, och i ytterspåret på den var det en bula. Satte hojjen i berget men klarade mej bra, mörbultad och en ordentlig hjärnskakning var allt.
Har knappt några minnen alls från den dagen jag kraschade eller dom 2 dagarna efter.

Tog 1,5 vecka att få ut försäkringspengar, samma dag dom kom på kontot köpte jag ny hojj. Nu har jag hunnit köra nästan 250mil med nya hojjen, fast det går väldigt mycket lugnare i kurvorna.

För mej var det inga frågetecken om att jag skulle göra hojj igen och inte heller några problem att göra det. Hoppas det går lika bra för dej!
 
Eas skrev:
2348269 Fick smaka asfalt i Tisdags.
Helt plötsligt är det inte lika roligt att köra hoj längre, blev lite skraj! Hur ska man ta sig tillbaka??
Hojjen är körbar men inte lika fin längre!

:(

Kliv upp på sadeln så fort som möjligt, blir bara värre om du väntar..

Om du fortfarande känner dig illa till mods så kanske SMC´s "bandagar" vara nått ..?
 
pombox skrev:
2348441 vurpade själv på Kemora i finland för två veckor sen,hojen är som sagt inte lika fin länge,men va glad att du klarade dig, själv spräkte jag två ryggkotor
Hoppas du blir helt bra efter kraschen på kemora. Det är verkligen ingen rolig kurva att gå omkull i. Det går ju jäv-igt fort just där!
Var med och åkte samma helg!
Krya på dig!!
Mvh Tommy.
 
Lorge skrev:
2349557 Kraschade för ganska exakt en månad sen. Kommer inte ihåg nånting av händelsen då jag fick en ordentlig hjärnskakning, men jag körde för fort.

Körde aktivt på en väldigt kurvig väg här i närheten då jag kom i en nypande kurva, och i ytterspåret på den var det en bula. Satte hojjen i berget men klarade mej bra, mörbultad och en ordentlig hjärnskakning var allt.
Har knappt några minnen alls från den dagen jag kraschade eller dom 2 dagarna efter.

Tog 1,5 vecka att få ut försäkringspengar, samma dag dom kom på kontot köpte jag ny hojj. Nu har jag hunnit köra nästan 250mil med nya hojjen, fast det går väldigt mycket lugnare i kurvorna.

För mej var det inga frågetecken om att jag skulle göra hojj igen och inte heller några problem att göra det. Hoppas det går lika bra för dej!
Fy fasen! Ingen rolig läsning!
Kompisen gjorde en liknande grej.
En tjälskada fick hans hoj att vobbla vilket ledde till en highsider och en flygtur för både han och hojjen på ca 30 meter ut på ett gärde! Som tur var stog inget i vägen! Det var lite svårt att köra hem efteråt! Jag låg bakom honom när det hände!
 
Eas skrev:
2349634 Fy fasen! Ingen rolig läsning!
Kompisen gjorde en liknande grej.
En tjälskada fick hans hoj att vobbla vilket ledde till en highsider och en flygtur för både han och hojjen på ca 30 meter ut på ett gärde! Som tur var stog inget i vägen! Det var lite svårt att köra hem efteråt! Jag låg bakom honom när det hände!

Mm, hade 4 polare med mej när jag kraschade. Dom var också lite skakis efteråt.

Ett hett tips bara, vänta ett tag med att berätta för morsan att det visst råkade bli en lite värre hojj. Dom tänker tydligen inte på samma sätt som oss dom dära... :)
 
Lorge skrev:
2349650 Mm, hade 4 polare med mej när jag kraschade. Dom var också lite skakis efteråt.

Ett hett tips bara, vänta ett tag med att berätta för morsan att det visst råkade bli en lite värre hojj. Dom tänker tydligen inte på samma sätt som oss dom dära... :)
:lol Visst är dom konstiga!!
 
jaa då va de min tur att krascha hände ikväll på bana ... framhjulet slepte å sen låg man bara där i gräset med skrapad hoj och kläder, men själv klarade man sig utan en skrååma :) värre med hojen men sånt går ju att fixa till...
 
snake_415 skrev:
2349733 jaa då va de min tur att krascha hände ikväll på bana ... framhjulet slepte å sen låg man bara där i gräset med skrapad hoj och kläder, men själv klarade man sig utan en skrååma :) värre med hojen men sånt går ju att fixa till...
Hur illa är det med hojjen?? Helförsäkrat??
Skönt att du klarade dig i alla fall! :tummenupp
 
Eas skrev:
2349750 Hur illa är det med hojjen?? Helförsäkrat??
Skönt att du klarade dig i alla fall! :tummenupp


vurpade för ca 1 månad sen men jag hade inte sådan tur som dig så jag kan köra med min hoj mer denna säsongen. det blev nästan bara skrot. skit i hojen så länge man själv klarar sig:pannkyss
 
Eas skrev:
2349750 Hur illa är det med hojjen?? Helförsäkrat??
Skönt att du klarade dig i alla fall! :tummenupp
ja ena sidan e helt skrapad men den gick ju att köra iaf.. handtag å sånt ljud dämparen trasig ... ja helförsäkring har ja så ja borde få nya grejer iaf :) men som du sa viktigast att man klara sig själv iaf ....
 
snake_415 skrev:
2349770 ja ena sidan e helt skrapad men den gick ju att köra iaf.. handtag å sånt ljud dämparen trasig ... ja helförsäkring har ja så ja borde få nya grejer iaf :) men som du sa viktigast att man klara sig själv iaf ....
Helt riktigt!
Man ska inte äga något man inte har råd att förlora!
 
krachade för 2 mån sen. ligger ff i sängen och knaprar morfin.

ta det lungt där ute folkens.

Keep the rubber side down
 
Showtime skrev:
2348779 ja upp i sadeln med dig! du hade ju ändå tur som kraschade första gången på bana, där de e relativt säkert! själv smällde jag med en bil första gången jag kraschade hojen! inte lika kul...
Ja shitt vilka skador du fick, en bruten nagel? :hihi


Jag la mig i samma kurva som du(trådstartaren) i juni, jag va där nu häromdan och körde igen. Det tog emot aningen i samma kurva dom första passen men sen gick det bra.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top