Kraschat hojjen! Söker medlidande!

  • Thread starter Thread starter Eas
  • Start date Start date

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
Fick smaka asfalt i Tisdags.
Helt plötsligt är det inte lika roligt att köra hoj längre, blev lite skraj! Hur ska man ta sig tillbaka??
Hojjen är körbar men inte lika fin längre!

:(
 
Last edited:
Ja upp på sadel så fort som möjligt blir bara svårare med Tiden

skönt att du klarade dig utan skador en hoj är till för att användas inte posa med :)
 
Eas skrev:
2348269 Fick smaka asfalt i Måndags!
Helt plötsligt är det inte lika roligt att köra hoj längre, blev lite skraj! Hur ska man ta sig tillbaka??
Hojjen är körbar men inte lika fin längre!

:(

Det är bara att ta tjuren vid hornen och köra igen...
 
Aj fan, att vurpa är aldrig roligt. Hoppas du återfår glädjen igen. På med kraschkåpor och kör bana med den, massor!

Sköt om dig!
 
Eas skrev:
2348269 Fick smaka asfalt i Måndags!
Helt plötsligt är det inte lika roligt att köra hoj längre, blev lite skraj! Hur ska man ta sig tillbaka??
Hojjen är körbar men inte lika fin längre!

:(

Aldrig kraschat själv än "ta i trä"....

Bästa är väl att ta sig tillbaka med att köra hoj direkt, din är ju körbar som du säger.

Bygg en SF av hojen!
 
Bikerbitch skrev:
2348288 Aj fan, att vurpa är aldrig roligt. Hoppas du återfår glädjen igen. På med kraschkåpor och kör bana med den, massor!

Sköt om dig!

kåporna är ju redan klara....:tungan
 
Eas skrev:
2348269 Fick smaka asfalt i Måndags!
Helt plötsligt är det inte lika roligt att köra hoj längre, blev lite skraj! Hur ska man ta sig tillbaka??
Hojjen är körbar men inte lika fin längre!

:(

Alla kan ju ha otur, missöden och råka ut för en olycka,
men det verkar finnas såna som vurpar och vurpar tills dom gjort det för sista gången. Vet ju inte om du är en av dom men om jag visste med mig om jag är en sån person så skulle jag lägga av med hojåkning
 
Eas skrev:
2348269 Fick smaka asfalt i Måndags!
Helt plötsligt är det inte lika roligt att köra hoj längre, blev lite skraj! Hur ska man ta sig tillbaka??
Hojjen är körbar men inte lika fin längre!

:(

Känner en kille som krachade regält med sin hoj för några år sedan. Han körde inte mer den säsongen kan jag säga. Men han provade nästan genast en kompis hoj för att inte bli rädd. Men visst han körde väldigt försiktigt och gör fortfarande. Men visst han gasar väl på ibland regält men han kör mer med huvudet så att säga i dag än vad han gjorde tidigare.
Så upp på hojen och kör och va inte rädd. Det är nästan farligare att vara rädd och köra hoj. Det är mitt råd.
:)
 
Var ute & kikade på den nu. Kåporna är hela men repiga. Kraschpuckarna har tatt värsta smällen! Det tråkiga är att den inte nöjde sig med att åka kana på en sida utan flippade över efter en stund och tog andra sidan med!

Lägger upp bilder sen om jag orkar!

Tack för allt stöd!
 
Eas skrev:
2348269 Fick smaka asfalt i Måndags!
Helt plötsligt är det inte lika roligt att köra hoj längre, blev lite skraj! Hur ska man ta sig tillbaka??
Hojjen är körbar men inte lika fin längre!

:(
vurpade själv på Kemora i finland för två veckor sen,hojen är som sagt inte lika fin länge,men va glad att du klarade dig, själv spräkte jag två ryggkotor
 
Du kan bara vara glad att du klarade dej utan skador och att hojjen är körbar!

Min är inte det och det finns risk att det tar lite tid med försäkringen och denna säsong är åt helvete!
Och spricka i svansen så det är lite problem att sitta men jag vill ha tag på en annan hoj (billig):tummenupp
Men som de andra skriver , på nà igen bara och lycka till!:yoparty

Någon med en billig ban eller liknande pm:a
 
Eas skrev:
2348269 Fick smaka asfalt i Måndags!
Helt plötsligt är det inte lika roligt att köra hoj längre, blev lite skraj! Hur ska man ta sig tillbaka??
Hojjen är körbar men inte lika fin längre!

:(



hur krascha du?


mvh
 
Eas skrev:
2348412 Var ute & kikade på den nu. Kåporna är hela men repiga. Kraschpuckarna har tatt värsta smällen! Det tråkiga är att den inte nöjde sig med att åka kana på en sida utan flippade över efter en stund och tog andra sidan med!

Lägger upp bilder sen om jag orkar!

Tack för allt stöd!

flippade aj aj kolla bakramen då den är rätt klen på denna hoj.
bygg om till stunthoj och kör så det ryker:tummenupp
tur du inte slog dig:)
 
Krashpuckar å repor.. gaawww.. då e den ju hel juh! Upp å kör igång den nu å dra en vända på bakslangen.. sedan kan du spackla å lacka i höst.. :)
 
goba skrev:
2348502 hur krascha du?

mvh
Det var på bankörning på Kinnekulle. Kommer i sista kurvan innan start/målrakan. Lägger ner och är lite för het på gasen så bakhjulet släpper.
 
Eas skrev:
2348744 Det var på bankörning på Kinnekulle. Kommer i sista kurvan innan start/målrakan. Lägger ner och är lite för het på gasen så bakhjulet släpper.
Aaah. highsider är sexigt. jag gjorde själv en i höstas. Nu vet du att hur det känns att vurpa, och det var ju inte så farligt. se bara till att inte göra det framför lastbilar och sånt som dödar en.
Upp i sadeln nu så plastar du kåpor i vinter.
stackarsstackars stackars dig. Jag grät nästan när jag vurpade min superfina zx9a så jag vet verkligen hur det känns.:pannkyss Fast det är jäkligt skönt att ha en ful hoj. då slipper man vara så fasligt rädd om den.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top