Krasch vid Fittja

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Idag ca 17.30 körde jag förbi en ensam polis som stod och tummade på en hjälm bredvid en kraschad hoj och en massa saneringsmedel. Det här var vid rondellen i Fittja, den vid påfarten till E4N. Tyvärr kunde jag inte identifiera hojen :gnissla

Var det någon som är aktiv på SH? Någon som vet hur det gick?

Vem du än är så hoppas jag att du klarade dig utan allvarliga skador. Fick en rejäl klump i magen när jag körde förbi.

Uppdatering

Har precis fått ett samtal från min syster. Det visar sig att det var med henne som nämnda hoj krockade! Hojen körde in i min systers bil på vänster sida, trots att hon körde i rondellens innerfil. Hojen var stulen och tjuven försökte dra snuten, brände rakt genom rondellen och in i min syrra. Tjuven flög över styret och min systers bil för att sedan glida in i en vägskylt.

Efter kraschen hoppade han in i en bil (som tydligen följt efter) utan att vänta på vare sig ambulans eller polis. Min syster är förstås väldigt skärrad, men klarade sig utan skador. Bilen har däremot stora skador.

Jag hoppas verkligen att denna idiot åker fast och får sitt rättmätiga straff.

Fortsättning följer.

Last edited:
Vad var det för hoj?
Kan vara intressant för stulet avdelningen på forumet.

Jag kunde inte se mer än att den var svart och hade slutburkarna under sadeln. Ägaren var enligt uppgift en medelålders man med latinamerikanskt påbrå. Han hade inte upptäckt stölden innan snuten ringde honom idag.

Jag kunde inte se mer än att den var svart och hade slutburkarna under sadeln. Ägaren var enligt uppgift en medelålders man med latinamerikanskt påbrå. Han hade inte upptäckt stölden innan snuten ringde honom idag.

Puhh vart lite orolig där ett tag tills du nämnde en latino :gnissla
Min är nämligen jäkligt svart och har ett par burkar under sadeln :tungan

Får nog övernatta i garaget med en hagelbrakare om man ska lyckas somna :D

Synd på hojen, bilen och alla inblandade...förutom hojtjuven...

Hojen behöver ju inte vara stulen på riktigt.

Kan det vara så att ägaren till hojen inte innehar körkort?
Kan det vara så att det var ägaren som själv körde hojen?

Fast de frågorna har säkert polisen reda på.

Back