Krasch bom bang SRW 060709

Krya på dig snygging!!! Vi vill ju se dig i Karlskoga.

Ett tips från en som varit med om i princip samma skada.

1. Undvik att arbeta med armen över axelläge de närmaste månaderna.
2. Arbeta med armen så mycket som smärtan tillåter det...

Kram på dig!!

Kry snabbt på dig!
Såg väldigt otäckt ut från sidan.
Skönt att inget bröts... (mer än diverse reglage på hojen) :tummenupp

Lime skrev:
2301021 Krya på dig snygging!!! Vi vill ju se dig i Karlskoga.

Ett tips från en som varit med om i princip samma skada.

1. Undvik att arbeta med armen över axelläge de närmaste månaderna.
2. Arbeta med armen så mycket som smärtan tillåter det...

Kram på dig!!
Som det ser ut nu kommer jag nog inte upp nästa helg. Men man vet ju aldrig med mig :)

Ska försöka tänka på dina tips.
Hur menar du att "arbeta med armen"? Använda den liksom lr vad?
Fick bara två små övningar av läkaren, lifta med armen i en pendel fram å tebaks och in å ut från sidan, samt "myrgång" på väggen.
Dom sjukgymnaster jag ringt har fullt, lr har stängt just nu.
Har du fler övningar jag kan göra?

Robz skrev:
2301115 Kry snabbt på dig!
Såg väldigt otäckt ut från sidan.
Skönt att inget bröts... (mer än diverse reglage på hojen) :tummenupp
Tack Robz
Det suger att jag inte kan köra nästa race :4skrika

Var det någon som fick min krasch på bild kanske?

Mattias skrev:
2301035 Åsa, jag kunde också!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2300975#post2300975

Det är jättedåligt och gör ont. Let's not do it again.
Stackars Mattias liten då :pannkyss
Krya på oss då. Ska du köra nästa helg, lr ska vi sitta och häckla dom andra på läktaren tillsammans? :tungan

Jag körde ju i samma grupp som dig i söndags, såg inte själva olyckan men dig och din hoj när jag körde på långa rakan och tänkte..aj,aj...nej,nej... :(

Jag fick vinkat till dig när du låg i ambulansen, tror du såg mig och vinkade tillbaka när du skulle till sjukhuset, men jag hann aldrig prata med dig.

Hoppas du kryar på dig snart och stooor bamsekram till dig.
Peter hälsar också!

/Maria. :)

Krya på dig Åsa!

Jag slog nyckelbenet ur led i Karlskoga, AJ!
Men det läker snabbt. Jag va HELT stilla i 2 veckor (förutom en å annan fest) o sen körde jag cross... Då gjorde det ont om man landade snett efter hopp men annars va det helt ok. Dessutom är kanske inte RR lika påfrestande för axlarna så länge du håller dig på hjulen! :)

Hoppas det går lika snabbt för dig!!

Åsa skrev:
2301160 Ska försöka tänka på dina tips.
Hur menar du att "arbeta med armen"? Använda den liksom lr vad?

Undvik göra nånting med armen där armen är högre än axeln är nog det han menar. Bästa sjukgymnastiken är att använda armen som vanligt så länge det inte gör skitont. Lagom smärta är bara bra.

Får man fråga tant på vilken avdelning ni ligger?

För övrigt är det bara att bita ihop och stå ut med lagom mycket smärta då det är ett tecken på att man använder axeln lagom mycket.

Ducati Girl skrev:
2301571
Jag fick vinkat till dig när du låg i ambulansen, tror du såg mig och vinkade tillbaka när du skulle till sjukhuset, men jag hann aldrig prata med dig.

Hoppas du kryar på dig snart och stooor bamsekram till dig.
Peter hälsar också!

/Maria. :)
Tack för kramen, det gillar jag ju (att kramas alltså) och jag såg att du vinkade :)

jorpes skrev:
2301708 Krya på Åsa!!!
Tack tack, kör så det ryker på söndag!!!! Hejja JORPES :tummenupp

Alakhai´s Tös skrev:
2301725 Krya på dig Åsa!
..klipp... Hoppas det går lika snabbt för dig!!
Tack Maria.
Är inte lika tuff som du och står över nästa tävling den 22e. Har attans ont idag, och då har jag inte gjort mer än använt armen idag :(

sege skrev:
2301835 Undvik göra nånting med armen där armen är högre än axeln är nog det han menar. Bästa sjukgymnastiken är att använda armen som vanligt så länge det inte gör skitont. Lagom smärta är bara bra.
Ok, har försökt det idag. Ska prova mig på konststycket att cykla i morron :) Utan fotbroms :D

Boris JR skrev:
2302888 Får man fråga tant på vilken avdelning ni ligger?

För övrigt är det bara att bita ihop och stå ut med lagom mycket smärta då det är ett tecken på att man använder axeln lagom mycket.
Alla pratar om smärta märker jag, så jag ska väl sluta att gnälla... men hade väldigt gärna velat ha lite Ketogan nu. Frågade min kusin som är sjuksyster om hon kunde fixa. Till svar fick jag "in your dreams", så jag får väl fortsätta drömma då :)

Tant (passa dig :mad:) kom hem i tisdags, men innan dess låg jag på, hör och häpna, Öronkliniken :D :D på Universitetssjukhuset i Lund.

Åsa skrev:
2303677
Är inte lika tuff som du och står över nästa tävling den 22e. Har attans ont idag, och då har jag inte gjort mer än använt armen idag :(

Jag lämnar också WO den 22:a. Jag kommer inte att ha hunnit fixa nånting tills dess. Dessutom känner jag mig rätt ynklig just nu. Vi häcklar och smädar de andra (sege framför allt) från läktaren. Okej?

Mattias skrev:
2303740 Jag lämnar också WO den 22:a. Jag kommer inte att ha hunnit fixa nånting tills dess. Dessutom känner jag mig rätt ynklig just nu. Vi häcklar och smädar de andra (sege framför allt) från läktaren. Okej?

Hörrö vafan, vi tar en heldag i garaget och fixar ordning på det där jävla skrället. Inga problem, klart som fan du ska köra 22a!

Mattias skrev:
2303740 Jag lämnar också WO den 22:a. Jag kommer inte att ha hunnit fixa nånting tills dess. Dessutom känner jag mig rätt ynklig just nu. Vi häcklar och smädar de andra (sege framför allt) från läktaren. Okej?
Okej, ska bara hitta någon jag kan lifta med upp.
Mattias, fixar du ölen så tar jag med mig charmen ;-)

Någon som har plats i sin buss/bil från vackra Skåneland?

sege skrev:
2303764 Hörrö vafan, vi tar en heldag i garaget och fixar ordning på det där jävla skrället. Inga problem, klart som fan du ska köra 22a!

Jag var i garaget idag! Jag lyckades rikta bromspedalen och sucka jättedjupt över att mina kåpor har många egenskaper gemensamma med cornflakes.
Avgasröret böjde jag genom att slänga 150 kilo motorcykel på det. Hur får jag det rakt igen?

Åsa skrev:
Alla pratar om smärta märker jag, så jag ska väl sluta att gnälla... men hade väldigt gärna velat ha lite Ketogan nu. Frågade min kusin som är sjuksyster om hon kunde fixa. Till svar fick jag "in your dreams", så jag får väl fortsätta drömma då :)

Tant (passa dig :mad:) kom hem i tisdags, men innan dess låg jag på, hör och häpna, Öronkliniken :D :D på Universitetssjukhuset i Lund.

Märkligt att du hamnade på öron medan vi på ortopeden sitter och rullar tummarna halva dagen då vi har ont om patienter....

Ketogan går inte att sno då de pillerna räknas för att undvika försvinnande men har du så ont att du behöver dem borde du ta kontakt med läkare och få dyliga utskrivna.Då jag har gjort liknande övningar har jag fått ett överdåd piller utskrivet då jag muckade från sjukan, fick du inget alls?.

Boris JR skrev:
2303846 Märkligt att du hamnade på öron medan vi på ortopeden sitter och rullar tummarna halva dagen då vi har ont om patienter....

Ketogan går inte att sno då de pillerna räknas för att undvika försvinnande men har du så ont att du behöver dem borde du ta kontakt med läkare och få dyliga utskrivna.Då jag har gjort liknande övningar har jag fått ett överdåd piller utskrivet då jag muckade från sjukan, fick du inget alls?.
I söndagsnatt var sjukhuset knökafullt, jag fick näst sista sängplatsen.
Jobbar du i Lund?

Jo, jag fick Tramadol och Panodil för smärtan, och Diklofenak för inflammationen. Fick samma story om Ketogan av min kära kusin...

Åsa skrev:
2303765 Okej, ska bara hitta någon jag kan lifta med upp.
Mattias, fixar du ölen så tar jag med mig charmen ;-)

Någon som har plats i sin buss/bil från vackra Skåneland?

Förhoppningvis är vi också på plats. Jag, Depåbitchen och Melvin.
Får vi också härja på läktaren med er isåfall? :yoparty

Åsa skrev:
2303859 I söndagsnatt var sjukhuset knökafullt, jag fick näst sista sängplatsen.
Jobbar du i Lund?

Jo, jag fick Tramadol och Panodil för smärtan, och Diklofenak för inflammationen. Fick samma story om Ketogan av min kära kusin...

Jag är läkarstudent som gör praktik på Ortopeden avd 11 så jag hade sett fram emot att ha någon att diskutera spårval och bestyckning med på arbetstid men så lägger dem dig bland öronpatienterna:huvet .....

Tramadol är ju nästan lika elakt som Ketogan även om de inte är samma typ av morfinsläkting, har du mer smärta än vad Tramadol kan ta bort i rekomenderad dos så tycker jag synd om dig på riktigt.

Duktig läkare som skrev ut Diklorofenak istället för mer kända Voltaren, då vet vi att han åtminstone inte är köpt av Novartis.....

Mattias skrev:
2303797 Jag var i garaget idag! Jag lyckades rikta bromspedalen och sucka jättedjupt över att mina kåpor har många egenskaper gemensamma med cornflakes.
Avgasröret böjde jag genom att slänga 150 kilo motorcykel på det. Hur får jag det rakt igen?

Vi löser, vafan. Vi måste åka och svetsa hos din kära vän också så jag kan köra nästa lördag! Söndag är en bra dag för mek, då ska vi meka hela dagen och få brumbrumar i toppskick och dominera gelleråsen på 1.30-tider nästa vecka! :gnissla

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman