Krasch, Bogesund ca 14.00?!

Den ser alldeles för snäll ut ovanifrån:va

P.S Jo Victor har kört den kurvan massor av ggr. och jag kan intyga att han vet hur man kör den..har själv åkt bakom

Själv har jag kört bogan flera ggr....dock har jag aldrig kört av eller ens vara nära att göra det. Man måste ju vara onormalt begåvningshandikappad om man åker av där.

Det e svinenkelt. Gör som jag kör sakta så e det inga problam. Sämre förutsättningra för rejs får man ju fan leta efter. Det e ju mer utfarter och skit på vägen än det finns stavhål i snön efter vasaloppet.

Men som tur e så fixa darwin det där.

jag tycker kurvan e skön som tusan.. men klart, har man inte åkt där förr så är det svårt att se hur mkt den nyper. men det finns ju risker för de som åkt där flera gånger också, man blir frestad att ta den i högre å högre fart. mer än 105 blås vågar jag inte hålla genom nypet :näsblod

mer än 105 blås vågar jag inte hålla genom nypet :näsblod

Nu har du skjutit mod i Kapten Blåskägg så han kommer gå med sträckt rygg och ett smailj i ansiktet hela sommaren..

Dessutom kommer han bli stöddigsom f%&#n hela sommaren.
Har för mig han dyvlade om 110 genom transformatorböjen för några veckor sedan.. :tummenupp :D

:dummer går inte att jämföra. Köra bana = projekt. Köra på gata = trevligt... bara kunna sätta sig på biken och dra iväg. Köra på trevliga vägar med trevlig omgivning och lukta på sommaren. Vill inte höra något mer snack om bana nu, kör bana om ni vill. Jag äter glass ibland, men det behöver inte ni göra för då kanske ni blir tjocka.

Hoppas det gick bra med killen och att biken inte gick sönder för mkt.

Haha... köp en blysläde eller ngt om du vill pluttra runt o lukta på blommorna..:tungan

Självklart är de trevligt att glida ut i solen utan planering... poängen med bankörningen är ju att många gatåkare "glider" inte runt i solen, utan vill piska sin hoj... och det är ofta orsaken till att de går åt skogen.
Bankörning behöver inte vara så jobbigt... ta licens så finns det massvis med träningar som inte kostar satan att köra på.
Köp beggade mönstrade racedäck av rr-åkare så kan ni enkelt pluttra till o från banan på hojen... :tummenupp

Nu har du skjutit mod i Kapten Blåskägg så han kommer gå med sträckt rygg och ett smailj i ansiktet hela sommaren..

Har för mig han dyvlade om 110 genom transformatorböjen för några veckor sedan.. :tummenupp :D

Nja, så var det inte riktigt men jag tackar för gratisreklamen :D
95-97 är max för mig, att jag inte "vågar" mer konterar jag mitt hyggliga omdöme. Inget fel att utveckla sin kurvteknik på gata men tänja gränser gör sig bäst på bana.

Har åkt den kurvan sen 1982..visst nyper den lite men har man kört i den 2 ggr så är den inte svår..somm alla kurvor om man tar dom i rätt fart...Om ni vet hur fort ni kör i själva svängen så går det minst att åka 30 km till..Koncentrationen ska vara på vägen i svängar inte på hastighetsmätaren..skön att det gick bra iaf..

110 genom generatorböjen är inga som helst problem. Det e väl den hastigheten man håller vid möte och måste hålla igen i den kurvan. :confused:

Det finns ingen anledning att köra långsammare än så tycker jag. :mad:

110 genom Generatorböjen-film med möte. Courtesy *DanTheMan*

Är det kurvan som nyper lite extra åt höger för att sen gå lätt vänster upp för en backe med 50 begränsning strax efter? Riktning mot Vaxholm.

Den är otäck att komma in i om man inte är förberedd. Inte alltid så lätt då heller. Dock ser den inte så läskig ut ovanifrån...

EDIT: Ständig tvåa är mitt namn...

Hel rätt...där gäller det att man planerar sin körning...

Tråkigt med olyckan! Hoppas han eller hon blir bra snabbt!

En fråga lite "off the topic" har jag dock, om någon förbarmar sig över lilla mig. Har läst ett antal gånger om den där hemska kurvan nu. Får man fråga hur den egentligen ser ut? Är den skymd och nyper så man tror att satan själv suttit på gatukontoret, eller?

/perris

Typisk Herman Tilke kurva, långsvag böj som avslutas med att de nyper av än kraftigare åt höger el vänster.

Puh, skönt!

..
1. Såväl rutinerade som orutinerade piloter lever farligt i den kurvan.

2. Så många gånger som det händer olyckor i den kurvan, borde inte någon form av skylt eller liknande sättas upp!? Typ "Olycksdrabbad vägsträcke" eller nåt?

1. Hmm är nog lite gran en fråga om hastighet och eller rutin!!! (och kanske jag skojar - fast det gör Victor aldrig!)

2. Enkelt - LÄNK

Noterat. Har skrivit in det som förslag.

Jättebra :tummenupp

mc339.jpg

text i tidning - länk ....

Tack för förklaringarna angående kurvan! Den ser onekligen mumma ut för skrothandlare :-\

/perris

...med en brud i en fet SUV (pratandes i mobiltelefon) :yoparty

de har jag vart med om på en onsdags körning påväg mot gottröra macken, bil fan lämna inte mycke asfalt till mig inte kan inte påstå häller att SUVen höll på sin sida häller de va mer mitt i å verkade inte bättre sugen på att ta med både mig å min hoj i grillen hem.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage