Krasch, Bogesund ca 14.00?!

jomo

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
S1000R, -2025
Måste bara höra om någon vet hur det gick. Passerade transformatorkurvan (med bil) ca 14.30 idag och såg det man inte vill se där:
Hoj i diket, polisbilar på plats samt lite övrig folksamling. Såg inte till föraren, kan bara hoppas att han/hon var ok.

Någon som vet hur det gick?!

Det är lungt!

Vederbörande lämnar sjukhuset i dag..
( Det är ingen på SH )

Orsak till olyckan? Var det något som återigen gör att man borde lämna in lappen och enbart åka bana, eller var det förarmisstag?

Jag var inte själv på plats.
Kan inte uttala mig om det.
Känner föraren väldigt väl..

Men spontant är det den sista person jag trodde skulle köra av..
Tillhör den kategorin hojåkare som inte utmanar sig själv, eller faller i prestigens fälla..

Puh, skönt!

Det var knappast den första eller sista som åkte dit i Transformatorkurvan. Såväl rutinerade som orutinerade piloter lever farligt i den kurvan.

Så många gånger som det händer olyckor i den kurvan, borde inte någon form av skylt eller liknande sättas upp!? Typ "Olycksdrabbad vägsträcke" eller nåt?

Att folk inte klarar av att köra med insidan, hur länge ska dessa olyckor få fortsätta?!!!!!1111

Att folk inte klarar av att köra med insidan, hur länge ska dessa olyckor få fortsätta?!!!!!1111

Tja...nästa gång är det du min vän ! :pannkyss Det räcker med lite lösgrus på fel ställe , sen spelar det ingen roll om du kör med insidan eller inte !

Byt till banåkning iställe... får ändå aldrig känna på va hojen klarar på gata, även om man kör som en idiot.

Byt till banåkning iställe... får ändå aldrig känna på va hojen klarar på gata, även om man kör som en idiot.

:dummer går inte att jämföra. Köra bana = projekt. Köra på gata = trevligt... bara kunna sätta sig på biken och dra iväg. Köra på trevliga vägar med trevlig omgivning och lukta på sommaren. Vill inte höra något mer snack om bana nu, kör bana om ni vill. Jag äter glass ibland, men det behöver inte ni göra för då kanske ni blir tjocka.

Hoppas det gick bra med killen och att biken inte gick sönder för mkt.

Last edited:
:dummer går inte att jämföra. Köra bana = projekt. Köra på gata = trevligt... bara kunna sätta sig på biken och dra iväg. Köra på trevliga vägar med trevlig omgivning och lukta på sommaren. Vill inte höra något mer snack om bana nu, kör bana om ni vill. Jag äter glass ibland, men det behöver inte ni göra för då kanske ni blir tjocka.

Hoppas det gick bra med killen och att biken inte gick sönder för mkt.

Bana är skitkul, men som sagt det är ett projekt. En bandag ska bokas med alla de förberedelser det innebär och sen ska man gå runt och vara sugen i flera veckor. Regnar det då när dagen väl kommer så njuter jag nog mer de 8 minutrarna det tar mig att köra till jobbet en solig morgon.

En välplanerad bandag med fint väder slår dock vilken eftermiddagstur som helst! :tummenupp

Tråkigt med olyckan! Hoppas han eller hon blir bra snabbt!

En fråga lite "off the topic" har jag dock, om någon förbarmar sig över lilla mig. Har läst ett antal gånger om den där hemska kurvan nu. Får man fråga hur den egentligen ser ut? Är den skymd och nyper så man tror att satan själv suttit på gatukontoret, eller?

/perris

Undrar om du kört generatorkurvan öht. har du inte gjort det så
kan tystnad vara ett bra ord att använda sig av.

Lät ju inte vara nån tok som kört som ett svin genom kurvan.

Den är inte normal helt enkelt, ser nästan ut som en enda radie men
är två olika = lätt att göra fel.

Du kan köra en bit under gällande hastighetsbegränsning
och iallafall bli överraskad :)

En fråga lite "off the topic" har jag dock, om någon förbarmar sig över lilla mig. Har läst ett antal gånger om den där hemska kurvan nu. Får man fråga hur den egentligen ser ut? Är den skymd och nyper så man tror att satan själv suttit på gatukontoret, eller?
nja kurvan är egentligen rätt så öppen, finns ingen skog runt utan gräsfält men där det nyper till finns ett räcke så man ser inte att det nyper till förrän man är ganska nära.

Undrar om du kört generatorkurvan öht. har du inte gjort det så
kan tystnad vara ett bra ord att använda sig av.

Lät ju inte vara nån tok som kört som ett svin genom kurvan.

Den är inte normal helt enkelt, ser nästan ut som en enda radie men
är två olika = lätt att göra fel.

Du kan köra en bit under gällande hastighetsbegränsning
och iallafall bli överraskad :)

Det skulle kunna vara så att Victor var lite ironisk, men man vet aldrig.

Får man fråga hur den egentligen ser ut?
/perris
Jag gjorde en varningsskylt till den där kurvan redan förra året. Har dock inte hunnit varit ute och spikat upp den, men den illustrerar en del av vad som väntar....

(Skönt att höra att allt gick bra. Hoppas på snabb återhämtning).

Bifogat

• generator.jpg
    generator.jpg
    4.1 KB · Visningar: 1,172
hittade en bild som inte avslöjar hela hemligheten.

Bifogat

• bogan.gif
    bogan.gif
    30.3 KB · Visningar: 725
Är det kurvan som nyper lite extra åt höger för att sen gå lätt vänster upp för en backe med 50 begränsning strax efter? Riktning mot Vaxholm.

Den är otäck att komma in i om man inte är förberedd. Inte alltid så lätt då heller. Dock ser den inte så läskig ut ovanifrån...

EDIT: Ständig tvåa är mitt namn...

Bifogat

• Kurvan.JPG
    Kurvan.JPG
    30.8 KB · Visningar: 239
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage