Kramp i handen?

Jag köpte en sån där. Tycker den mest är i vägen och stör. Skänker den till bättre behövande. :näsblod Skicka adress bara...

Well, antingen har du monterat den fel (för långt ner) eller så håller du fortfarande för hårt trots att du inte längre behöver. Iden med den där prytteln är att låta handleden sköta gasen.

Kramp i handen

Hade problem med att fingrarna domnade!
Bytte handskar, då försvann problemet.
Handskarna ja köpte var Held Phantom.Riktigt sköna,
ock med bra skydd!:tummenupp

Eller så beror det på att man har fel utgångläge med gashanden. När det är dags att köra fort fort så brukar jag flytta handen så att vinkeln på handleden inte blir så tvär när man har rullen mot stoppet. Kolla GP-gubbarna mitt i böjarna. Man ser tydligt armbågen åka upp mitt i kurvan när de släpper bromsen och tar ett nytt tag i gasen. Sen måste man slappna av. Varken motorcykeln eller föraren blir glad av ett krampaktigt tag i alla reglage.

Eller så beror det på att man har fel utgångläge med gashanden. När det är dags att köra fort fort så brukar jag flytta handen så att vinkeln på handleden inte blir så tvär när man har rullen mot stoppet. Kolla GP-gubbarna mitt i böjarna. Man ser tydligt armbågen åka upp mitt i kurvan när de släpper bromsen och tar ett nytt tag i gasen. Sen måste man slappna av. Varken motorcykeln eller föraren blir glad av ett krampaktigt tag i alla reglage.

Listen to the man.

Well, antingen har du monterat den fel (för långt ner) eller så håller du fortfarande för hårt trots att du inte längre behöver. Iden med den där prytteln är att låta handleden sköta gasen.
Jag hade den rätt justerad. Visst avlastade den men tyckte det mest var ivägen ändå. ;P

Sen måste man slappna av. Varken motorcykeln eller föraren blir glad av ett krampaktigt tag i alla reglage.
Det går inte om det är för mkt retur i gasrullen...

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025