Kramp i handen?

Jag köpte en sån där. Tycker den mest är i vägen och stör. Skänker den till bättre behövande. :näsblod Skicka adress bara...

Well, antingen har du monterat den fel (för långt ner) eller så håller du fortfarande för hårt trots att du inte längre behöver. Iden med den där prytteln är att låta handleden sköta gasen.

Kramp i handen

Hade problem med att fingrarna domnade!
Bytte handskar, då försvann problemet.
Handskarna ja köpte var Held Phantom.Riktigt sköna,
ock med bra skydd!:tummenupp

Eller så beror det på att man har fel utgångläge med gashanden. När det är dags att köra fort fort så brukar jag flytta handen så att vinkeln på handleden inte blir så tvär när man har rullen mot stoppet. Kolla GP-gubbarna mitt i böjarna. Man ser tydligt armbågen åka upp mitt i kurvan när de släpper bromsen och tar ett nytt tag i gasen. Sen måste man slappna av. Varken motorcykeln eller föraren blir glad av ett krampaktigt tag i alla reglage.

Eller så beror det på att man har fel utgångläge med gashanden. När det är dags att köra fort fort så brukar jag flytta handen så att vinkeln på handleden inte blir så tvär när man har rullen mot stoppet. Kolla GP-gubbarna mitt i böjarna. Man ser tydligt armbågen åka upp mitt i kurvan när de släpper bromsen och tar ett nytt tag i gasen. Sen måste man slappna av. Varken motorcykeln eller föraren blir glad av ett krampaktigt tag i alla reglage.

Listen to the man.

Well, antingen har du monterat den fel (för långt ner) eller så håller du fortfarande för hårt trots att du inte längre behöver. Iden med den där prytteln är att låta handleden sköta gasen.
Jag hade den rätt justerad. Visst avlastade den men tyckte det mest var ivägen ändå. ;P

Sen måste man slappna av. Varken motorcykeln eller föraren blir glad av ett krampaktigt tag i alla reglage.
Det går inte om det är för mkt retur i gasrullen...

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back