Den packningen mellan motorhalvorna var sönder på min. Det är väll den packningen du menar?
Alså om du startar din rs och låter den stå på tomgång kan den då bara öka i varv? Så gjorde min i alla fall, den tokvarva så fort man startade den.
Alså om du startar din rs och låter den stå på tomgång kan den då bara öka i varv? Så gjorde min i alla fall, den tokvarva så fort man startade den.
) skämt å sido, jag själv hade en polares derbi motor som testkanin första gången, gick kanon, motorn går jämnt o fint nu , själv tyckte jag att det var jävligt intressant och lärorikt att skruva isär den, och sen att den funkade efter var ett plus i kanten
, dt som var lite jobbigt var att få av lagerna från vevaxeln, blev en hel del banka o slå, men det löste sig till slut, var noga med att när du ska slå på dom nya lagerna att du inte slå på ytterringen utan på innerringen annars bli lagerna sleva och det är bara till att byta igen, var också noga med att du får exakt samma lager somd et gamla, samma kuldiameter, samma bana, mm
, för att det felet ja gjorde var att ja inte fick det ena lagret helt klockrent på plats så den gick tungt när du drog runt den så ja bara dela de o slog in det igen. dsen hoppade den ena växel axeln lite snett och då gick inte växellådan runt så då av d istär igen och saen gick det bra... så det var inget svårt som jag ser det, och sen det med "pappa betalar dekal" hoppas jag att du inte menade mot mig för att jag ahr pröjsat allt mitt på mc:n själv och sjänat ihop till den själv... så
Lägg veven i frysen värm lagren med varmluftspistolen. då rammlar dom dit som om dom vore förstora.