Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dubbelexamen, helst utomlands, tre-fyra språk samt lite volontärengagemang så har du åtminstone en chans.![]()
Glöm inte att man bör ha en släkting som jobbar på UD.
Hur naiv och blåögd är "svensken"!?
Om han skulle låta bli att "gå på sådana evenemang nån gång i veckan" så kanske försäkringskassan skulle ha råd att betala ut mitt bostadsbidrag som fortfarande är innestående sen december![]()
Nu har jag inte läst hela tråden men, fick han :borra?![]()
Klart att diplomater utnyttjar sin situation, precis som alla andra människor..
Glöm inte att man bör ha en släkting som jobbar på UD.
Snickesnack, ta en titt på senaste kullen som blev antagna. Hälften har inte ens gjort lumpen och jag har svårt att tro att de alla skulle vara släkt med utbildningsansvariga; de enda som är involverade i processen. Det känns snarare som en av få platser där kvalifikationer går före kontakter.Du glömde militärtjänstgöringen på tolkskolan. Utan den är det nog kört.
Det äckliga med diplomater är ju att det så ofta är avdankade politiker eller politiker som gjort bort sig som får de där posterna utan att prestera ett skit. Samma sak med landshövdingposterna.
Då har du mött avdankade, oönskade, politiker eller lögnareTveksamt om det behöv så mycket utbildning, flera diplomater som jag har stött på har knappast varit det vassaste verktyget i lådan![]()
Snickesnack, ta en titt på senaste kullen som blev antagna. Hälften har inte ens gjort lumpen och jag har svårt att tro att de alla skulle vara släkt med utbildningsansvariga; de enda som är involverade i processen. Det känns snarare som en av få platser där kvalifikationer går före kontakter.
Det äckliga med diplomater är ju att det så ofta är avdankade politiker eller politiker som gjort bort sig som får de där posterna utan att prestera ett skit. Samma sak med landshövdingposterna.
Medelåldern är ju trettio bast så, nej, det är några år kvar, hade det varit aktuellt.Du jobbar inte inom UD va?
Finns få ställen som är så mycket enskild verkstad och där nepotism och kontakter har så stor betydelse. Visst har de formella antagningsprov för att bli antagen till diplomatprogrammet men bland alla som klarat de skriftliga provet då är selektionsprocessen väldigt vag. Dessutom är snikvägen in via "praktiktjänster" som bara utlyses internt vanlig, bra exempel på detta är M.Sahlins dotter som knappast fick sin tjänst pga outstanding meriter....
Ofta avdankade politiker... njae,
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |