Hinkas
Sege säger: KÖR!
Mors allihopa. Börjar på att bli ganska galen nu så jag tänkte att jag skulle kolla med er om ni har några bra tips.
Jag har problem med att på server burken hela tiden får felmeddelande: 194.236.230.1: Målnätverket är oåtkommligt.
Detta får jag alltså oavsett vad jag pingar, kan inte komma ut på nätet med andra ord. Vad jag har testat att göra är följande:
Jag kopplade över kabeln från min vanliga stationära dator till servern efter att ha kört en "ipconfig /release". Kopplar in den i server burken, får ip, dns, gateway och hela paketet, men kan inte pinga.
Det jag testat efter det är:
start/kör/cmd
ipconfig /flushdns
nets ip reset c:\resetlog.txt
netsh int reset all
netsh routing reset all
netsh routing dump
Efter det avinstallerade jag BÄGGE nätverkskorten och startade om datorn, installerade dem på nytt, får ip och dns'erna igen, allt ser ok ut. Men jag får ändå samma "194.236.230.1: Målnätverker är oåtkommligt". Den ip adressen vet jag inte vart den kommer ifrån, verkar inte ha med gateway eller något sådant att göra.
Jag börjar bli lite tunnhårig här så hjälp mottages hjärna
.
Glömde säga det... Jag har alltså fiber fram till converter, sedan vanlig nätverks kabel därifrån. Har den ansluten till ett av nätverkskorten i datorn, ingenting i det andra. Får det där felet, inaktiverar ett av korten och sätter kabeln i det andra, samma sak på bägge korten.
Har inte lagt in någon brandvägg eller antivirus, utan bara installerat win 2000 pro och lagt in drivrutiner, inga extra program eller något.
Jag har problem med att på server burken hela tiden får felmeddelande: 194.236.230.1: Målnätverket är oåtkommligt.
Detta får jag alltså oavsett vad jag pingar, kan inte komma ut på nätet med andra ord. Vad jag har testat att göra är följande:
Jag kopplade över kabeln från min vanliga stationära dator till servern efter att ha kört en "ipconfig /release". Kopplar in den i server burken, får ip, dns, gateway och hela paketet, men kan inte pinga.
Det jag testat efter det är:
start/kör/cmd
ipconfig /flushdns
nets ip reset c:\resetlog.txt
netsh int reset all
netsh routing reset all
netsh routing dump
Efter det avinstallerade jag BÄGGE nätverkskorten och startade om datorn, installerade dem på nytt, får ip och dns'erna igen, allt ser ok ut. Men jag får ändå samma "194.236.230.1: Målnätverker är oåtkommligt". Den ip adressen vet jag inte vart den kommer ifrån, verkar inte ha med gateway eller något sådant att göra.
Jag börjar bli lite tunnhårig här så hjälp mottages hjärna
.Glömde säga det... Jag har alltså fiber fram till converter, sedan vanlig nätverks kabel därifrån. Har den ansluten till ett av nätverkskorten i datorn, ingenting i det andra. Får det där felet, inaktiverar ett av korten och sätter kabeln i det andra, samma sak på bägge korten.
Har inte lagt in någon brandvägg eller antivirus, utan bara installerat win 2000 pro och lagt in drivrutiner, inga extra program eller något.