Kosttillskott för styrketräning ?

• Thread starter Thread starter s9d8as0vjk
  • Start date Start date

s9d8as0vjk

Guest
Vet att det finns en träningstråd men den är så jäkla lång samt att jag inte hittar vesäntlig information när sökmotorn inkluderar detta forum ...

Har börjat köra styrketräning hyfsat seriöst och funderar på att köpa något LAGLIGT kosttillskott för att bättra på träningen lite. Jag behöver inte gå ned mer i vikt så något som fungerar som uppbyggande och återhämtande vore bra.

Vad ska man köpa och vart hittar man det för ett vettigt pris ? Tips och idéer mottages tacksamt.

Inlägg om anabola eller andra suspekta preparat undanbedes

Last edited:
Mr B skrev:
Vet att det finns en träningstråd men den är så jäkla lång samt att jag inte hittar vesäntlig information när sökmotorn inkluderar detta forum ...

Har börjat köra styrketräning hyfsat seriöst och funderar på att köpa något LAGLIGT kosttillskott för att bättra på träningen lite. Jag behöver inte gå ned mer i vikt så något som fungerar som uppbyggande och återhämtande vore bra.

Vad ska man köpa och vart hittar man det för ett vettigt pris ? Tips och idéer mottages tacksamt.

Kolla här, dom har bra priser
http://www.finalresearch.nu/

Mr B skrev:

http://www.fairing.se/

där finns det mesta du behöver veta. Helt ok grejjer för mig iaf. o jag tränar mest för att inte se ut som ett flöte m a o för att vinna Beach 2006.
Ps. Jag fick omnämnandet "Släpp TV:n" i somras när jag va på hunnebostrand :D Ds.

kolla doping och dopingpreparats delen av flashback.se forumet. Även om du nu inte ska engagera dig till anabola så tror jag det finns mycket info om vilka lagliga saker som är bra osv.

Mr B skrev:

jag har 1 kilo kreatin du kan få köpa, har även lite knappar som kallas tribus x-testetris och höjjer din testosteron nivå. du orkar mera fpr en jävla aptit och du får en sjysst jävla ökad sexlust (fullt lagliga)

wizlow skrev:
jag har 1 kilo kreatin du kan få köpa, har även lite knappar som kallas tribus x-testetris och höjjer din testosteron nivå. du orkar mera fpr en jävla aptit och du får en sjysst jävla ökad sexlust (fullt lagliga)
Bullshit! :gnissla
Kreatin har inget med testosteron att göra.
Kreatin är ett muskelnära hormon (? är lite osäker om jag säger rätt här) som du får i dig naturligt via kött.
Kreatin brukar ge en kort maxeffekt, det är därför man kurar på det.
Den största effekten jag har märkt är att man binder vätska i kroppen och ser allmänt pluffsig ut.
Äta rätt och komplettera med protein samt gainer brukar räcka.

Sweedo skrev:
Kreatin är ett muskelnära hormon (? är lite osäker om jag säger rätt här) som du får i dig naturligt via kött.
Den största effekten jag har märkt är att man binder vätska i kroppen och ser allmänt pluffsig ut.

Nu var det iofs inte kreatinet han menade skulle öka sexlusten väl? Det var väl de andra "knapparna", tribus x-testetris, som skulle fixa det med höjt testosteron...

Sweedo skrev:

sätt på dig glasögona och läs det jag skrivit en gång till, sen kan du svara :tummenupp

Tack för tipsen boys !

De där tribus-pillrena verkar ju vara lite på gränsen om dom nu fungerar ... ;)

Ska spana lite på Gymgrossisten.se och se vad jag hittar. Att käka lagad mat 5 gånger om dagen pallar jag inte ... lättare att hälla i sig någon form av "drink".

wizlow skrev:
har även lite knappar som kallas tribus x-testetris och höjjer din testosteron nivå. du orkar mera fpr en jävla aptit och du får en sjysst jävla ökad sexlust (fullt lagliga)

Enligt dokumentationen så fungerar det så.
Tyvärr så stämmer det inte alltid med verkligheten.

Fick en sådan burk(oöppnad) av en kompis och körde med det i ca 1 månad och
jag märkte ingen skillnad alls.
Kanske därför som som dom säljs till reapris ?

Vad jag läst så skall man ha i sig 2g proteiner / kg man väger. Tittar man på det man äter så får man äta VÄLDIGT mycket för att komma upp i de.

Sen att ta en gainer mitt på dagen vet jag inte om man ska göra? Det ska man väl ta precis när man tränar. Jag försöker äta så mycket som möjligt och ta proteintillskott på morgonen, gainer vid träning och sen protein igen under eftermiddagen och kanske på kvällen. Att bara ta protein mitt på dan utan att ta i sig något annat ger inget vad jag förstått det som. Kroppen behöver även fett och kolhydrater för att kunna ta upp proteinet.

*

Se över din kost.
Tänk på vad du äter före och efter träning,långsamma/snabba kolhydrater osv,glöm inte proteinet.

Kolla lite på tex http://www.paulun.se/p2.asp
Finns massor av info på nätet ang träning,kost osv

Gainer,visst går du upp i vikt av men hört att det är lite utslängda pengar,bättre att köpa ett protein pulver och sedan kan du själv tillföra kolhydrater (finns ju i massor av mat,medan protein kan vara lite svårare att få i sej de mängder man behöver för uppbyggnad) snabba/långsamma kolhydrater,beroendes på före eller efter träning.

Kosttillskott tex:
Protein pulver
Kreatin
Fiskolja
Vitaminer (brukar i regel inte behövas vid allsidig kost,men klart lite då o då känns ju bättre)
L-Glutamin

Last edited:
Jag blandar egen gainer med proteinpulver och druvsocker.

Glöm inte att kroppen ska ha i sig fett också! Inte bara kolhydrater och protein.

Var försiktig med att ta "lagliga testohöjande preparat" oxå.I olika länder är olika saker tillåtna.Jag köpte en burk med 40 dagsdoser av ett Ben weiderpreparat i polen en gång.Funkade kanonbra o gav verkligen en ny kick i träningen. Två månader senare görs en allmän dopingrazzia på mitt dåvarande gym,alla vi som var förbundsanslutna fick pissa i mugg.När mitt provsvar var klart visade det positivt svar på stanozolol,även kallat vinstrol. Ber dom testa det preparat jag tagit,men dom nekar o beskyller mig för att försöka bluffa mig ur situationen. Avstängd i två år,o inte nog med det,efter 6 månader får jag ett brev från länsstyrelsen om att jag ska gå o göra en hel serie pissprover för att få behålla körkortet,uppvisa pålitlighet i nyktert avseende som det hette.Detta p.g.a att doping är narkotikaklassat i sverige.Så håll er till grejor köpta i sverige,och om det står att det höjer halten av ditt o datt så tror iaf jag att d beror på att det är små mängder av "the real stuff" i det. mvh//jacke

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla