CJ900RR skrev:
Gainers hjälper på mig. Det första 3-4 månaderna gick jag upp 12 kg. Visst åt jag mer samtidigt men inte så mycket mer än vanligt. Kör med Vitargos gainers...
Passa dig bara om du slutar och träna ett tag (som jag gjorde under sommaren) Då slappnar kroppen av och man blir bara tjock runt midjan
Jag själv skulle inte vilja gå upp 12 kg på 3-4 månader eftersom det är väldigt osannolikt att det endast är muskler du lagt på dej.
Som de flesta andra sagt, ät mycket mat. Dela upp måltiderna på iaf 6 måltider och glöm inte bort att få i dej fett, men ät rätt fett, det är fett

Hårda fetter är oftast/(alltid?) mättat och inte bra. Men det där kan du säkert redan. Utan fett bränner inte kroppen något fett.
När du kommit igång med maten och träningen kan du börja lägga in lite proteindrinkar. Utan att ha gjort någon utförlig studie så tror jag att det bästa och billigaste alternativet är att köpa så rent vassleprotein som möjligt och vill du ha kolhydrater till det så köper du dextropur och blandar i.
Det där med att träna bröst/triceps och rygg/biceps ("synergistisk" träning) vet ja inte om det alltid är så bra. Det bästa är att variera träningen. Jag brukade köra "antagonistiskt", dvs biceps/triceps +mage och lite smått o gott, samt rygg/bröst. Axlar körde jag tillsammans med benen eftersom ben är en sån stor muskelgrupp och axlarna relativt små. Men som sagt, variera träningen...
Och till det viktigaste, på gymmet pratar man inte, där tränar man, ihärdigt, tills man nästan spyr. Rammstein på maxvolym i mp3-spelaren så är passet räddat! Pratar gör (försöker) man göra efteråt.
Nu har jag säkert glömt allt men lycka till! Och du.. glöm för ***** inte cardio träningen, cykla 30 min efter varje träningspass, bara det ger en väldigt stor styrkeökning.