Kosttillskott för ökad muskelmassa. Vad välja?

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
OK, så vilken "gainers" och "bulka" ska jag köra på då?

Vad är prisvärt på t.ex. gymgrossisten?

Bulka är hur du tränar, dvs. tyngre vikter. Oftast kombinerat med gainers för maximal muskelökning.

Gainers, tja.. Whey fuel och dylika tycker jag gör sina respektive jobb. Supermass fuel är också helt ok.
 

Merovingian

Guest
Bulka är hur du tränar, dvs. tyngre vikter. Oftast kombinerat med gainers för maximal muskelökning.

Med att bulka menas att man äter som om det inte fanns någon morgondag, med avsikt att lägga på sig hull, oftast i samband med hård träning men det är ingen nödvändighet för definitionen av ordet.
Motsats till att deffa.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
För att få en fight club kropp så behöver du bara äta mindre och köra kroppsviktsövningar...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag tipsar om att handla ifrån http://www.gymvaruhuset.com/ istället för gymgrossisten, kanske inte större utbud, men bättre produkter och bättre priser.

och köp EAA alt. protein (Whey-80 duger fint).
http://www.gymvaruhuset.com/?pid=383575


en kul anekdot: jag tog en Red Bull innan ett träningspass i våras för skojs skull, har nog aldrig kört så hårt i lite över en timma, jädrar vilken energi och vilja att pressa mig själv man fick :)
 
Last edited:

jetson

Guest
Jag tipsar om att handla ifrån http://www.gymvaruhuset.com/ istället för gymgrossisten, kanske inte större utbud, men bättre produkter och bättre priser.

och köp EAA alt. protein (Whey-80 duger fint).

en kul anekdot: jag tog en Red Bull innan ett träningspass i våras för skojs skull, har nog aldrig kört så hårt i lite över en timma, jädrar vilken energi och vilja att pressa mig själv man fick :)

Håller med kör nåt aminoskit och whey80 mellan måltiderna om man ska vara lite halvt seriös.

Red bull alltså? Ska testa det.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Dianabol sägs vara rätt bra på den biten.....eller ska jag säga ryss/thai5
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Bra för levern har jag hört :brinnerup

Jag tycker tre dagar är för lite om man vill maximera träningsresultaten. 4-5 känns bättre.

då har du hört fel! alkohol är också rätt skadligt, men ändå tar man den risken för att ha lite fyllelycka.

men personligen skippar jag båda för att spara på kroppen till annat kul :)
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
För att få en fight club kropp så behöver du bara äta mindre och köra kroppsviktsövningar...

Det beror väl helt på vilket grundmaterial man har att arbeta med, vilken typ av kropp man har?

Är man spinkig och med lite kroppsfett känns det sådär att äta mindre än man gör vanligtvis utan träning och sedan förvänta sig att man ska få muskler när man börjar träna.
 

Kneedrag

Guest
Konkret förslag; Iom du har problem med orken så hade jag intagit eaa innan träning, sedan efter halva passet börja dricka eaa/maltodextrinblandning, och skippat tillskott efter passet

Eaa http://mmsports.se/product.php?productid=1268
Protein under dagen, om du känner behov av det. Personligen räcker proteinet i maten dock
http://mmsports.se/product.php?productid=1479&cat=470&page=1
Malto(kolhydrater) http://mmsports.se/product.php?productid=1268

Hej
Kan man som tjej ta EAA också? Ingen konstig hårväxt eller biverkningar?

Obs vill inte ha jättemuskler utan bara lite hjälp med att få bättre muskelstyrka och kondis.
Har börjat träna fotboll igen 4-5 dagar i veckan.
 
Last edited:

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
Keep it simple...

skippa kolhydrater o ät mycket fett och protein.

För enkelhetens skull så köp nåt billigt men gott whey protein som du kan ha som mellanmål och efter träning, kreatin kan du ju också köra om du vill binda lite vatten i musklerna för o se lite större ut

och till er tjejjer som undrar, ja ni kan äta precis samma kostillskott som killarna så länge det inte är hormonförändrande och fortfarande se ut som tjejjer för mer eller mindre all framtid, musklerna kommer inte på ett år eller två direkt
 
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Hej
Kan man som tjej ta EAA också? Ingen konstig hårväxt eller biverkningar?

Obs vill inte ha jättemuskler utan bara lite hjälp med att få bättre muskelstyrka och kondis.
Har börjat träna fotboll igen 4-5 dagar i veckan.

Tja
Protein ur mat består av en rad olika aminosyror, varav endast vissa är nödvändiga ur byggarperspektiv, och de är endast dessa EAA består av. De är mat helt enkelt, så de finns inga biverkningar och kan intas av alla! :tummenupp

EAA gör alla tränande gott, även tjejer som inte vill bli biffiga
Obs köp inte grape, den smakar helt överjävligt.
Citrus breeze är knappast god, men blanda med juice så smakar det ingenting. Intas strax innan träning, och gärna efter
 

Kneedrag

Guest
Tja
Protein ur mat består av en rad olika aminosyror, varav endast vissa är nödvändiga ur byggarperspektiv, och de är endast dessa EAA består av. De är mat helt enkelt, så de finns inga biverkningar och kan intas av alla! :tummenupp

EAA gör alla tränande gott, även tjejer som inte vill bli biffiga
Obs köp inte grape, den smakar helt överjävligt.
Citrus breeze är knappast god, men blanda med juice så smakar det ingenting. Intas strax innan träning, och gärna efter

Toppen! :tummenupp

Tack för tipsen
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Det beror väl helt på vilket grundmaterial man har att arbeta med, vilken typ av kropp man har?

Är man spinkig och med lite kroppsfett känns det sådär att äta mindre än man gör vanligtvis utan träning och sedan förvänta sig att man ska få muskler när man börjar träna.

Jodå självklart. Men för de allra flesta så gäller mitt första inlägg, för ärligt talat så är han inte stor i filmen. Bara rippad
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top