Kostnad garageförsäkring

Har TH och kör helårsförsäkring. Efter koll med alla f-bolag var ändå TH billigast, trots att den är påställd året om.
Hayabusa -04
Eskilstuna
Eget hus med garage
Halvförsäkring 4800:-/år

Tog kontakt med If idag eftersom de inte återkommit till mig som lovat. Personen jag pratade med sa att premien gått upp när det gäller garageförsäkringar genomgående. Eftersom min premie var förhållandevis hög blev skillnaden högre räknat i kronor och ören än de som har en motorcykeln med lägre premie. Om jag bott ute på landet hade premien varit halverad. I topp ligger Stockholm, Malmö, Göteborg. Helsingborg tillhör tydligen också toppskiktet.

Anledningen bakom höjningen var mer diffus. Personen jag pratade med visste helt enkelt inte. Eftersom jag inte förvarar min motorcykel där andra har tillgång till utrymmet i ett enskilt garage tycker jag att en höjning med 100% är rätt magstark minst sagt.

If har haft bra premie på sin garageförsäkring genom åren. Mycket möjligt att de fortfarande har det. Tänkte lyfta luren och ringa ett par bolag och kontrollera saken. Kanske får jag en bättre premie även påställd. Det hade gjort betydligt mer för plånboken än nuvarande garageförsäkring. :tummenupp

Folksam
2005 ZX6R
Betalar 359:- i månaden för garage försäkring.
Eget garage

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...