Kostnad för frakt av MC

Kostnad för frakt av hoj dörr till dörr.

• Inget, jag tar tåget och kör hem hojen själv.

Votes: 9 52.9%
  • 2000

Votes: 1 5.9%
  • 4000

Votes: 5 29.4%
  • 6000

• 8000

• Antal röstningar
    17

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det har varit några diskussioner om det här med att frakta MC mellan olika delar av Sverige, och jag är lite nyfiken på hur mycket folk skulle vara villiga tt betala för att få en hoj fraktad från säg Östersund till Stockholm, dörr till dörr så man slipper hålla på med att hämta saker på terminaler och sånt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag själv sjulle köra, så därför värderar jag tjänsten lågt, men jag tror kanske att dom som inte vill köra själv skulle kunna betala 2-4000kr för dörr till dörr.

Men jag tror inte dom är särskilt många.

Ska man köpa hoj vill man ju ändå titta på den först, och då är man ju redan halvvägs SAS

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Det har varit några diskussioner om det här med att frakta MC mellan olika delar av Sverige, och jag är lite nyfiken på hur mycket folk skulle vara villiga tt betala för att få en hoj fraktad från säg Östersund till Stockholm, dörr till dörr så man slipper hålla på med att hämta saker på terminaler och sånt.
Jag har tagit tåg ëller buss när jag hämtat hojar. Vissa handlare erbjuder billig/gratis leverans. Hade kunnat tänka mig det om jag handlar från en seriös handlare där jag sett mycket bilder/video på hojen först. På en blocketannons vågar jag inte chansa.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har tagit tåg ëller buss när jag hämtat hojar. Vissa handlare erbjuder billig/gratis leverans. Hade kunnat tänka mig det om jag handlar från en seriös handlare där jag sett mycket bilder/video på hojen först. På en blocketannons vågar jag inte chansa.
Momondo säger att det tar 50 minuter med flyg och kostar 400:- att flyga

Solo-Åke

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2021
Hoj
R1200RT
Jag skulle aldrig använda en sån tjänst. Jag vill själv se mc:n, känna, klämma, provköra träffa säljaren, oavsett om det är privat eller företag.
Antingen tar jag tåget dit (och hem, om det inte blir affär). Eller om det inte är säsong, egen bil och släpkärra.

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Finns ju redan ofta fasta priser från många handlare , från skånehandlare får ja som bor mitt i Värmland pris på 4” levererat hem till garaget och då är det runt 50mil, handlare inom cirkus 20mil har jag fått pris på runt 2” när jag kollat runt sen finns det ju några som levererar fritt men summorna ovan sett till avstånd känns rimliga om man inte är beredd att åka själv

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Karlstad-Luleå kostade 3500 spänn 2016. Då var det firman som pröjsade.
Gissar att det är lite dyrare idag.

Vad skulle jag betala? Tja, det är ju TIDEN som är problemet om man köper hoj annorstädes så nog skulle jag lätt betala 4-5000 för att slippa ta mig 120-150 mil bort och köra hem en hoj.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Karlstad-Luleå kostade 3500 spänn 2016. Då var det firman som pröjsade.
Gissar att det är lite dyrare idag.

Vad skulle jag betala? Tja, det är ju TIDEN som är problemet om man köper hoj annorstädes så nog skulle jag lätt betala 4-5000 för att slippa ta mig 120-150 mil bort och köra hem en hoj.
Håller med. Ställt i relation till inköpspriset så är den ekonomiska vinsten mot att köra själv är liten, särskilt med tanke på hur ospännande det är att mata motorväg för att komma på inte helt orimlig tid.

Nyheter
Rekordmånga besökare på MP-messut i Helsingfors

Vi på Bike tillbringade hel...

Bike på Diavel V4 i Abu Dhabi!

Just nu befinner sig Bikes ...

Snart Daytona Bike Week

Den 3-12 mars är det åter d...

Full fart på finska mc-mässan

I Zodiacs monter står en ol...

Bike på MP Messut i Helsingfors!

I Bikes monter kan man svar...

Bildkonst på Norrsken Choppers Swap