Kostar flis...

En lördag förra sommaren fick jag lite köp-ryck och handlade en pytteliten kolfiberbit till tändningslåset på min Hypermotard.
När jag kom ut på gatan stod det en annan Ducce-ägare och ojade sig över att ett bränslefilter till hans hoj kostade 118 spänn.
-Titta, sa han, det finns bergis billigare på Biltema.
-Kolla här då, sa jag och höll upp den lilla kåp-biten, stor som en valnöt, elvahundra spänn !!

Tystnad.

Haha, doktorerar du i dyra delar? :D

Skapade du inte en tråd om HD-flottören? Tror det var den jag tänkte på isf.

Skarven mellan krök och ljuddämpare på mina Rm 250 (2-takt cross).

I princip en gummihylsa /slang bit.

454:-

Dom går sönder efter typ 5 h med trimavgassystemet på. Det känns rätt ovärt har jag kommit fram till. Men har man beställt grejor så har man, bara bita i det sura äpplet. Dra ner byxorna å ställa sig på alla fyra! :tungan

Yamaha orginal M10x1.25 som håller zinkanoden på min utombordare kostade 175kr i sommras..
Fast jämför man det mot att zinkanoden som sitter där för att ätas upp kostade 340kr så va den ganska billig:)

En lördag förra sommaren fick jag lite köp-ryck och handlade en pytteliten kolfiberbit till tändningslåset på min Hypermotard.
När jag kom ut på gatan stod det en annan Ducce-ägare och ojade sig över att ett bränslefilter till hans hoj kostade 118 spänn.
-Titta, sa han, det finns bergis billigare på Biltema.
-Kolla här då, sa jag och höll upp den lilla kåp-biten, stor som en valnöt, elvahundra spänn !!

Tystnad.

du fick tyst på han ganska fort :D

Jo, jag är fortfarande chockad över tre saker:

1.Idiotpriset.
2.Säljarens nonchalans.
3.Ägarens uppgivenhet.

Länka! :)

Beställde några kåpskruvar med domdär fjädrande fästena till min gammelblade utan att fråga om pris.. Har för mig att dom kostade strax över 100kr st så det blev strax över 500:- när jag kom för att hämta dom.. Tittade ner på hondapåsarna på disken och undrade va sjutton påslaget för att det stod honda på dom och på disken.. Lämpligt pris enligt mig var väl 1/4.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard