Kostar flis...

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
Har sett tidigare på forumet några trådar om dyra reservdelar. Tycker mig nu har beställt den dyraste reservdel man få för pengar. Luftskruven på bilden är ca 15mm lång och kostar över två hundra spänn! Man jobbar helt klart i fel branch!

Bifogat

• PA2500201.jpg
    PA2500201.jpg
    237.2 KB · Visningar: 193
Allt är relativt.

Jag betalade 209kr för en kromad M24 kupolmutter.

Var väl en tråd om någon liknande skruv fast till en HD för något år sedan. Har för mig den kostade över 1500:- :).

Vad får man å andra sidan för 200:- idag? En box mediokert rödtjut? ;)

Vad får man å andra sidan för 200:- idag? En box mediokert rödtjut? ;)

Eller 2 limpor och en liter mjölk på närmsta ica-butik.

Lite saftigt att lägga ut 200 kr ifall det hade vanligt en helt vanlig bult, men det här var ju en specialare med fjädring och gummi-ring. :tummenupp

Köpte den lilla nippeln i aluminium som man justerar kopplingsvajern vid handtaget på till min gamla gsxr 750. Kostade 350kr.
Värsta var att jag drog vajern fel så nippel brast när jag vred på styret. Så fick bli en till :yoparty

Jag har nog ett par luftskruvar till BST36 i min Mikuni-låda liggandes.

Sprängde spjällen (böjda över spjällaxeln) med lustgas så det blev reservdelar över.

Jag har nog ett par luftskruvar till BST36 i min Mikuni-låda liggandes.

Sprängde spjällen (böjda över spjällaxeln) med lustgas så det blev reservdelar över.

Jäklars, det är ju den förgasaren jag har, och skruvarna är redan beställda. Dock bra att känna till någon som har grejor i omgivningen. Passerar H-sunda emmellanåt när jag ska "hem".

En sån här till en Honda XR600R -87 kostade ca 1000kr.

Bifogat

• air_cut..jpg
    air_cut..jpg
    9.6 KB · Visningar: 95
Fyra st 4 m.m. Oringar, i Kawasaki påse......
Till de små plast t-rören mellan förgasarna..........

Mm 250 pistoler.... värda sin vikt i guld....
4 Dito på en hydral firma.... 4 kr.....
Det är dyrt att packa om i Märkes stämplade påsar.....

Småpotatis, jag köpte en tank-givare till en Harley Davidson V-Rod.
Det är en pinne med en flottör på.
5.800 spänn.
Världsklass!!

Grej för pengen är det där rena kapet jämför med en original (för ditt märke) dzus skruv

Småpotatis, jag köpte en tank-givare till en Harley Davidson V-Rod.
Det är en pinne med en flottör på.
5.800 spänn.
Världsklass!!

Såg en tankpad till en HD på Lindroths MC i Luleå för några år sedan. Det var inte mer än några strimlor av gummi med kolfiberlook men dom skulle ha 2150kr betalt för den. :tummenupp

Inte nog med det, han som sålde den sa "ska du ha den eller inte" och kunden som lämnat in hojen för att fixa soppamätaren sa "jaha".
Världsklass :Bugar

Jag hade nog fan skaffat en lång tungspatel i ett snöre för dom pengarna.

Såg en tankpad till en HD på Lindroths MC i Luleå för några år sedan. Det var inte mer än några strimlor av gummi med kolfiberlook men dom skulle ha 2150kr betalt för den. :tummenupp

Måste säga att det där spär på mina fördomar om det generella kundklientelet av HD-köpare.

Last edited:
Nån gång på 80-talet beställde jag Lelles prislista med 50% på originaldelar. Såg då att en sadel till någon Japanhoj, minns inte vilken, kostade 8000 kr. En pressad plåtbit med skumgummi och galonöverdrag. På den tiden fick man en Ekornes Stressless skinnfåtölj med fotpall till lägre pris än så.
I samma katalog kostade ett bakljusglas till någon Hondamodell 2000 kr.

En lördag förra sommaren fick jag lite köp-ryck och handlade en pytteliten kolfiberbit till tändningslåset på min Hypermotard.
När jag kom ut på gatan stod det en annan Ducce-ägare och ojade sig över att ett bränslefilter till hans hoj kostade 118 spänn.
-Titta, sa han, det finns bergis billigare på Biltema.
-Kolla här då, sa jag och höll upp den lilla kåp-biten, stor som en valnöt, elvahundra spänn !!

Tystnad.

En lördag förra sommaren fick jag lite köp-ryck och handlade en pytteliten kolfiberbit till tändningslåset på min Hypermotard.
När jag kom ut på gatan stod det en annan Ducce-ägare och ojade sig över att ett bränslefilter till hans hoj kostade 118 spänn.
-Titta, sa han, det finns bergis billigare på Biltema.
-Kolla här då, sa jag och höll upp den lilla kåp-biten, stor som en valnöt, elvahundra spänn !!

Tystnad.

:Bugar

We are not worthy!

:yoparty

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard