Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag var förbi Tullinge idag. HD hade testkörningsdag där. (Innan ni skriker varför jag var där. Så körde jag förbi i annat ärande, såg skyltarna och bestämde mig för att prova).
Provade endast en hoj. Sen gav jag upp.
Det blev en kort provtur på en BuellXB12S.
Provsträckan var väl inte alltför lång. Men lite kurvor fanns för den som ville svänga.
Börjar med att kolla på hojen. Den är faktiskt riktigt snygg. Låter bra gör den också på tomgång.
Sen gled jag iväg på rakan....Slog i varvstoppet på dom 3 första växlarna. Innan jag hajade att den inte ville varva mer än 6000-någonting.
Hhhmmmm.....Var det allt den hade...damn...
Nåja, den skall ju ha hela 100-hästar och ett enormt vrid.
Men dom där 100-hästarna är nog inga fullblod. Dom verkade ganska tama och inte allt för vana att galopera.
Vridet då...på papret har den ju mer vrid är min CBR900RR fighter. Men det märktes i varje fall inte.
Min fighter kändes tom. piggare än Buellen upp till 6000. Har iofs drevat om min fighter lite. Men min fighter vaknar till liv vid 6000. Samtidigt som Buellen slog i varvstoppet.
Så ingen större kraft i Buellen i form av hästar eller vrid...
Köregenskaperna då.
Buellen skall ju ha extrem chassigeometri.
Men det kändes bara som om den var lite nervös. Inte snabbstyrd, bara nervös.
Tyckte att den var svår att bryta ned i kurvorna. Den ville liksom framåt när jag ville svänga.
Inte som på en vanlig sporthoj som svänger när man tänker på det.
Sen skakade/vibrerade den som en HD. Vet inte ifall det är en nackdel eller fördel.
Efter att ha provat Buellen gav jag som sagt upp och begav mig iväg på mitt ärande med tanken att Buellen passar nog någon som inte kört sporthoj eller fighter tidigare.
Men kommer du från sporthoj-världen så kanske det här inte är hojen för dig.
Men visst den är ju fortfarande snygg.
Vad tycker ni andra.. ?
Provade endast en hoj. Sen gav jag upp.
Det blev en kort provtur på en BuellXB12S.
Provsträckan var väl inte alltför lång. Men lite kurvor fanns för den som ville svänga.
Börjar med att kolla på hojen. Den är faktiskt riktigt snygg. Låter bra gör den också på tomgång.
Sen gled jag iväg på rakan....Slog i varvstoppet på dom 3 första växlarna. Innan jag hajade att den inte ville varva mer än 6000-någonting.
Hhhmmmm.....Var det allt den hade...damn...
Nåja, den skall ju ha hela 100-hästar och ett enormt vrid.
Men dom där 100-hästarna är nog inga fullblod. Dom verkade ganska tama och inte allt för vana att galopera.
Vridet då...på papret har den ju mer vrid är min CBR900RR fighter. Men det märktes i varje fall inte.
Min fighter kändes tom. piggare än Buellen upp till 6000. Har iofs drevat om min fighter lite. Men min fighter vaknar till liv vid 6000. Samtidigt som Buellen slog i varvstoppet.
Så ingen större kraft i Buellen i form av hästar eller vrid...
Köregenskaperna då.
Buellen skall ju ha extrem chassigeometri.
Men det kändes bara som om den var lite nervös. Inte snabbstyrd, bara nervös.
Tyckte att den var svår att bryta ned i kurvorna. Den ville liksom framåt när jag ville svänga.
Inte som på en vanlig sporthoj som svänger när man tänker på det.
Sen skakade/vibrerade den som en HD. Vet inte ifall det är en nackdel eller fördel.
Efter att ha provat Buellen gav jag som sagt upp och begav mig iväg på mitt ärande med tanken att Buellen passar nog någon som inte kört sporthoj eller fighter tidigare.
Men kommer du från sporthoj-världen så kanske det här inte är hojen för dig.
Men visst den är ju fortfarande snygg.
Vad tycker ni andra.. ?
går ju att överladda V-twins oxå