Kort rejsrapport (åsen 30juli)

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
För första gången i min aslånga roadracingkarriär fick jag problem med hojen. Den studsade/vibrerade läskigt mkt i inbromsningarna... detta uppkom sista träningspasset innan kvalet = mindre kul.
Jensen hjälpte mig iaf med att totalt skruva om framgaffeln och vips.. på kvalet var hojen tip top ! :banana
Det resulterade i min första 8-tid (1,08.7) och visst var jag nöjd, men de kändes som om det fanns mer att ge.
Istället för att ge mer, gjorde jag en klantvurpa i Ejjes.. fick lite ont i tummen och funderade nästan på att gråta en skvätt..
Startade som 12:a på rejset, fick en bra start och hade plockat massor om det funnits plats, men fastnade bakom ngn finne å en norrman tror ja,.,.:huvet
Well... körde som en kyckling hela racet och landade på en onödigt säker 10:e plats....

Hej hopp lingonsnopp, över och ut // Simpan

Du är banne mig ordentligt duktig på att köra hoj. Snart är du med i toppen!

Gott kört! Jag körde en extremt hög 8a haha. nä.. 1.09.05x.
Själv så lurade jag mig till att köra safe i mål i tron om att jag var längre fram i fältet. :lol så här dagen efter kan man ju nääästan skratta. det var rätt kaotiskt race, folk gick av till höger och vänster. första sväng var ju att ta oerhört försiktigt i. hände en incident (två gick ihop) på innern om mig så jag fick bromsa till... men precis när det var över och jag skulle vidare dunsade det till i arslet... kändes så där o veta att någon kört in i mig o kraschat pga det.

Swedie skrev:
2340458 ...det var rätt kaotiskt race, folk gick av till höger och vänster. första sväng var ju att ta oerhört försiktigt i. hände en incident (två gick ihop) på innern om mig så jag fick bromsa till... men precis när det var över och jag skulle vidare dunsade det till i arslet... kändes så där o veta att någon kört in i mig o kraschat pga det.

oså på yttern om dig kom det en som fick bromsa hårt för dig och gick omkull, direkt bakom honom låg jag... svarta spår från framdäcket blev det, inte riktigt lika svart "där bak" men jag klarade mig vidare iallafall ;)
inga 8:or den här gången, men det är snart dags för nästa race på Åsen :banana

sen ska man inte prata om han som fick motorstopp eller missat få i växeln på startplattan ;)

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back