För första gången i min aslånga roadracingkarriär fick jag problem med hojen. Den studsade/vibrerade läskigt mkt i inbromsningarna... detta uppkom sista träningspasset innan kvalet = mindre kul.
Jensen hjälpte mig iaf med att totalt skruva om framgaffeln och vips.. på kvalet var hojen tip top !
Det resulterade i min första 8-tid (1,08.7) och visst var jag nöjd, men de kändes som om det fanns mer att ge.
Istället för att ge mer, gjorde jag en klantvurpa i Ejjes.. fick lite ont i tummen och funderade nästan på att gråta en skvätt..
Startade som 12:a på rejset, fick en bra start och hade plockat massor om det funnits plats, men fastnade bakom ngn finne å en norrman tror ja,.,.
Well... körde som en kyckling hela racet och landade på en onödigt säker 10:e plats....
Hej hopp lingonsnopp, över och ut // Simpan
Jensen hjälpte mig iaf med att totalt skruva om framgaffeln och vips.. på kvalet var hojen tip top !
Det resulterade i min första 8-tid (1,08.7) och visst var jag nöjd, men de kändes som om det fanns mer att ge.
Istället för att ge mer, gjorde jag en klantvurpa i Ejjes.. fick lite ont i tummen och funderade nästan på att gråta en skvätt..
Startade som 12:a på rejset, fick en bra start och hade plockat massor om det funnits plats, men fastnade bakom ngn finne å en norrman tror ja,.,.
Well... körde som en kyckling hela racet och landade på en onödigt säker 10:e plats....
Hej hopp lingonsnopp, över och ut // Simpan
så här dagen efter kan man ju nääästan skratta. det var rätt kaotiskt race, folk gick av till höger och vänster. första sväng var ju att ta oerhört försiktigt i. hände en incident (två gick ihop) på innern om mig så jag fick bromsa till... men precis när det var över och jag skulle vidare dunsade det till i arslet... kändes så där o veta att någon kört in i mig o kraschat pga det.