Korkade uttalanden om MC

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Förra sommaren låg jag cruisade på en 70 km/h sträcka ut mot Tylösand.
Framför mig ligger en V70 och håller ca 60. jag lägger mig bakom ca 3-4 meter ifrån och har ingen chans köra om pga sommarköerna där ute är lååånga. Efter ett tag får gubben som kör för sig att hålla in spolarvätska spaken och fortsätta hålla den. jag kör då med öppet visit och han kaskad vattnar mig med svidande droppar rakt in i ögonen. Noterbart är jag har linser oxo så jag blir totalt blindad och känner hur skiten kommer in bakom linserna.

Det slutar ganska snabbt störa mig och jag lägger mig bakom och nu förbannad som ett as förföljer jag dem. Till slut svänger dem av mot ett Hotell i Tylö. jag stannar MCn i mitten på vägen och tågar i fullt skinnställ upp emot bilen och han vevar ner.
Vad i HELVETE osv börjar jag, du sprutar ner mig med spolarvätska i ögonen.
Han: du körde alldeles för närma
Jag: ja och du tycker olycksrisken blev mindre?
Han: Njae kanske inte
Jag: Jag hade öppet visir du spruta mig i ögonen(spolarvätska såklart=)
Han: det kunde ju inte jag veta.

Slutade iaf med att jag lugnt sa åt han att tänka lite före han får en MC i diket som möjligtvis avlider. Tog han i näven och önska han och frugan en bra helg.
:D

Ligga nära bilar=visir så stängt det bara går.
 

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CB1000R
Köra ihjäl sig snacket tror jag jag har en 10 poängare på.
En mkt god vän till mig, som även är min sambos storebro, 23 år och har alltid kört fina och aningen trimmade bilar i sin ungdom, vi fick fnatt och bestämde oss för körkort i våras.
i höstas 2010 fick han provköra vår gemensamme väns CBR1000rr-06 och sa direkt när han kom tillbaka hur han kände att hornen växte ur pannan på han, 2 månader senare kom han hem med en HD för 140k, alla vi i vännskaps krätsen frågade vad i h-vete det där var, stolt osm han var sa han det är en HD, starta och varvade (enda dom är bra för enligt mig), men vad hände med sporthoj/motard frågade jag ?, då kom det : Jag kommer köra ihäl mig på en sådan garanterat ! 2 månader senare nu kom jag med en gsxr-1000 K5 och rullade in den bredvid hans =) och såg direkt hur det glittrade i hans ögon, och det första han säger : Kul, nu kan vi bytlåna i sommar !
 

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Göötebörg
Hoj
nästa år!!!
hahaha jag meckade me hojen för ca 2 år sedan ( ktm 660 ) testade allt efteråt körde några varv o hade hojen på ett tag sedan utanför garaget..så kom en polare dit me sin glass som han slickade på medans han stirrade på hojen...de han bli kväll då o grenröret lyste värkligen rött oranget av värmen så sa han...va fint de lyser ! va e de för nått? så tar han på de hahaha:D

Hahaha den var ju klockren :D

Klart man ska ta på allt som lyser fint :brinnerup
 

Barroz

Tvåtaktare
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RS250 -96 | TZ250 Replica -91
- Jag kan inte köra hoj, jag skulle köra ihjäl mig direkt

Jag brukar svara så här.

- Förstår exakt vad du menar. Det är därför jag inte är stridspilot, jag skulle köra ihjäl mig direkt.

Det där är egentligen så klockrent de bara kan bli.

Ungefär som att konstatera att de inte är lätt när det är svårt :tummenupp
 

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Det där med att köra ihjäl sig får man ju höra hela tiden.

Till saken hör att jag har ej kortet än och har köpt mig en zx10r som första hoj.

Korkade saker som sagts till mig (finns många som borde höra det dock)

-Vet du hur fort dom går? (Nej allvar jag trodde det var en offroadmaskin)
-En sån som första hoj är du dum lr? (Varför?)
-Du kommer köra ihjäl dig! (Mest troligt någon annan som kommer göra det isf)

Chefen är ju rätt rolig. Jag jobbar rätt mycket ute och är sällan på firman... sist jag kom in
Va fan! Jag trodde inte du jobbade här längre? -Va?!? -Ja du lever väl inte så länge på den där sporthojen...

Roligaste var ändå när mamma fick reda på att jag skulle köpa hoj. Jag har läääänge lekt med bilar och det har hon ju INTE gillat. Var hos min bror på barnkalas o hela familjen var samlad. Jag vänder mig till mamma och säger lite långsamt och sakta. Mamma jag ska sälja biltransporten och tävlingsbilen!
Mamma skiner upp som en sol -Åh äntligen har du växt upp!
Hon ger mig en kram!
Min bror - Han ska väl köpa motorcykel?
Jag - Japp....
Mammas min var PRICELESS! Tog ett halvår för henne att lugna ner sig... höhö
 

creare

Guest
"Vems är hojen, VEM ÄR DET SOM KÖR HOJ HÄR!?"
Bara att spela upp sig vid synen av att någon i ens närhet kör hoj..
Det är ju endå en hel del som kör hoj i Sverige även om månaderna inte är många. Så man tycker ju kanske att det inte borde vara så chockartat :va

"Whaaat, kör du mc, hur länge satt du på kumla?" :D

Men till det seriösa så blir man lätt irriterad på folk (som inte själv kör mc) som förväntar sig att man ska tok-köra 24/7 endast pga av att man framför en 2-hjuling.
Bara för att man kör hoj är det ju en självklarhet;

"jag trodde du skulle KÖRA..."

Det är nog den meningen jag hittills hört mest (och då KÖR jag rätt mycket).
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det där med att köra ihjäl sig får man ju höra hela tiden.

Till saken hör att jag har ej kortet än och har köpt mig en zx10r som första hoj.

Korkade saker som sagts till mig (finns många som borde höra det dock)

-Vet du hur fort dom går? (Nej allvar jag trodde det var en offroadmaskin)
-En sån som första hoj är du dum lr? (Varför?)
-Du kommer köra ihjäl dig! (Mest troligt någon annan som kommer göra det isf)

Chefen är ju rätt rolig. Jag jobbar rätt mycket ute och är sällan på firman... sist jag kom in
Va fan! Jag trodde inte du jobbade här längre? -Va?!? -Ja du lever väl inte så länge på den där sporthojen...

Roligaste var ändå när mamma fick reda på att jag skulle köpa hoj. Jag har läääänge lekt med bilar och det har hon ju INTE gillat. Var hos min bror på barnkalas o hela familjen var samlad. Jag vänder mig till mamma och säger lite långsamt och sakta. Mamma jag ska sälja biltransporten och tävlingsbilen!
Mamma skiner upp som en sol -Åh äntligen har du växt upp!
Hon ger mig en kram!
Min bror - Han ska väl köpa motorcykel?
Jag - Japp....
Mammas min var PRICELESS! Tog ett halvår för henne att lugna ner sig... höhö

...fast statistiken talar rätt friskt emot unga grabbar med fartbehov som förstagångsåkare på potenta sporthojar.

Inget ont menat, men ta det varligt och utbilda dig, det är styggare maskiner än man kan tro, har man aldrig spakat förut är det adrenalinstinna turer i början, och det är bara upp till föraren om det kommer gå vägen eller inte.
 

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Surahammar
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
När jag just fått upp låset ur ryggan och skulle låsa hojen, så kom det fram någon och sade "där är ett jättebra ställe att låsa motorcykeln på" och pekade på min passagerarfotpinnen :gnissla
 
Last edited:

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag tycker det är jobbigt med människor som alltid måste knyta någon sorts band och det blir bara så fel. När en sån person får reda på att jag åker hoj så berättar dom om moppen dom hade som gick "så in i hElVeTT!!11". Och när en sån person får reda på att jag jagar så berättar dom exhalterat om sitt luftgevär dom hade när dom var 12 år.

Varför gör dom så?
 

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Surahammar
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
Jag tycker det är jobbigt med människor som alltid måste knyta någon sorts band och det blir bara så fel. När en sån person får reda på att jag åker hoj så berättar dom om moppen dom hade som gick "så in i hElVeTT!!11". Och när en sån person får reda på att jag jagar så berättar dom exhalterat om sitt luftgevär dom hade när dom var 12 år.

Varför gör dom så?

Du verkar så cool så alla vill vara vän med dig :tummenupp
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Jag tycker det är jobbigt med människor som alltid måste knyta någon sorts band och det blir bara så fel. När en sån person får reda på att jag åker hoj så berättar dom om moppen dom hade som gick "så in i hElVeTT!!11". Och när en sån person får reda på att jag jagar så berättar dom exhalterat om sitt luftgevär dom hade när dom var 12 år.

Varför gör dom så?

Haha, det är ju ett klassiskt sätt att försöka skapa en bra vänskapsrelation. Ni har ju exakt samma hobby. :D
 

CharlotteE

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Jag hade just köpt min nuvarande hoj och när min väninna berättar det för sin man frågar han henne hur många kubik den är på. Hon svarar att hon inte är HELT säker men att det nog var 100.

Jag hade hojen ståendes på tomten vid sommarstugan när en kvinna som är ute och går stannar till och pratar lite. Snart frågar hon "var är han med motorcykeln då?" samtidigt som hon nickar mot den. Den där är min sa jag, varpå hon såg fullständigt chockerad ut och gick vidare.

Min brorson Vincent 3 år när jag är på väg att starta hojen: "Gasa inte, alla blir rädda då" :krama
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Jag tycker det är jobbigt med människor som alltid måste knyta någon sorts band och det blir bara så fel. När en sån person får reda på att jag åker hoj så berättar dom om moppen dom hade som gick "så in i hElVeTT!!11". Och när en sån person får reda på att jag jagar så berättar dom exhalterat om sitt luftgevär dom hade när dom var 12 år.

Varför gör dom så?

Det kallas för att hålla liv i en konversation. Om du inte vill ha en disskusion kring det kanske du ska sluta prata om din hoj för svensson :tungan
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top