Korkade uttalanden om MC

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
inte direkt korkat uttalande. men varje gång jag varit ute och kört och kommer hem så frågar äldsta sonen (4 år) om jag har ramlat.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Körde hoj till jobb en dag då en äldre man kommer fram till mig och säger hans sån kör också motorcykel och om jag känner honom?

Inget namn eller annan info gavs. Blev bara ett fundersamt nej på den frågan haha :)

Du skulle svarat: Ja för fan. Jävla trevlig kille. Du får hälsa honom så gott när du träffar honom.
:D
 

Lardi

Medlem
Gick med
5 Jun 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Såld =(
sagt av flickvännen min:

Hon fråga vad ja skulle ha för hoj nu när min nuvarande ska bort.
Ja svarade att ja skulle ha en R6:a, o fick förklara att det va en sån hon såg igår i staden:rolleyes:

när hon väl fått rätt på hur den såg ut så sa hon:

- hur fort går en sån då?

- 200+..

- Mäh! varför ska du ha en som går så fort när du ändå inte får köra så fort?

- ...

När ja sitter där åh funderar på vad ja skulle svara så kläcker hon ur sig:

- Du kommer ändå bara köra ihjäl dig:brinnerup

Jahaa de va ju ett fint förtroende man fick där:gnissla

men vad ska mans vara i ett sånt läge? då man hör det med jämna mellanrum nu:tungan


De där va fan en kopia på dialog mellan mig och damen min när ja skulle köpa min 6:a..





Sen är ändå den klassiska som ja fick höra härromdagen IGEN..

"skulle ja haft en sån skulle ja köra ihjäl mig direCkt!
 

Ezz

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Bastuselet
Hoj
Z1000SX 2014
För ett par år sedan då man ibland åkte moppe, (fast man hade hoj)

Åkte bakpå min polares DT och körde förbi våra tjejpolare på vespa.

Hon som sitter bakpå: "Varför åker de fortare än oss? Vi har ju lika många hjul?!"


En annan polare när man var yngre:
"Jag varvade typ 8000"
"Jaha..?"

Aja, det var roligt då iaf :tungan
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Körde till byggmax för ett par veckor sedan. Parkerade CBR:en utanför grindarna och traskade in i affären iklädd full mc mundering och med hjälmen i handen.
Tog det jag skulle ha, gick till kassan och betalade.
Plötsligt lyfter kassören blicken och säger:

-Har du lastat något?

Jag svarar att det har jag ju inte eftersom jag kör motorcykel.

Kassören: Jaja man vet ju aldrig!


Kanske skulle svarat att jag lastat 10 st plankor ala 5.40 m......han hade säkert trott mig :D
 

Sinnlos

nönö
Gick med
3 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2010 MV Agusta Brutale 1090RR
Körde till byggmax för ett par veckor sedan. Parkerade CBR:en utanför grindarna och traskade in i affären iklädd full mc mundering och med hjälmen i handen.
Tog det jag skulle ha, gick till kassan och betalade.
Plötsligt lyfter kassören blicken och säger:

-Har du lastat något?

Jag svarar att det har jag ju inte eftersom jag kör motorcykel.

Kassören: Jaja man vet ju aldrig!


Kanske skulle svarat att jag lastat 10 st plankor ala 5.40 m......han hade säkert trott mig :D

HAHA men va fan, hon kanske trodde du körde guldvinge å hade släpet med dig... ^^ :arsele
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
När höll på att hänga på turbo på hojen, så sa flickvännen en kväll.
-om nu hojen ska gå så fasligt fort, blir det inte väldigt svårt att hålla balansen då!?

-Näe gumman, ju fortare det går desto stabilare blir det!:tummenupp
-jaha, vilken tur!.:yoparty
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Tycker att det är dags att lyfta tråden eftersom att den av någon anledning ger mig vårkänslor.

Pratade med en tjej som precis köpt en hoj och är i tagen att ta körkort. Vi kom in på ämnet årsmodeller varpå hon kläcker ur sig:

"Om du ska köpa en hoj så ska du köpa en som är tillverkad efter 00, för då blev dem lättare att svänga med. Det har något med styrhuvudet att göra."

Jag svarar att det låter märkligt, vem har du hört det ifrån?

"En Mc-lärare som jag känner"

Jaha, men du tror inte att han syftar på en specifik modell då?

"Nej, han sa att alla motorcyklar efter 00 är lättare att svänga och han är ju Mc - lärare så han kan ju det där."

Jo så är det nog avslutade jag, eftersom det kändes lönlöst att argumentera. Hon hade ju hört det från en emmsee lärarre :död

Tror bara att hon hade fått det hela om bakfoten, men hon stod benhårt fast vid hennes tes, det var lite roligt:hihi
 

Barroz

Tvåtaktare
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RS250 -96 | TZ250 Replica -91
Kanske inte direkt är korkat uttalande, men något sådant är de!

Hade bråttom in till stan, slutade jobbet och skulle åka och tanka först med RDn
när jag kommer in så börjar jag tanka, då hör jag en kvinnlig röst säga

"oj de är inte ofta man ser en sådan fin veteran"

jag svarar utan att riktigt titta på personen utan kollar på bensinpumpens tripp, - Jo veterenare kanske men den går som fan
då vänder jag mig om och där står fröken blå med armarna i kors (som dom brukar göra)
Då blev de tyst och hon börjar kolla reg plåten går in i bilen, jag betalar i kassan, när jag kommer ut så börjar hon ställa massa frågor om hojen (hade gärna diskuterat men hade som sagt brottom)
så jag avslutar första frågan och avbryter sen med att jag måste iväg har brottom. hoppar på hojen och har dom bakom mig ända in till stan...

Vet inte om man skall kalla det tur eller otur? :rolleyes:
 

Diggler

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2006
Ort
stockholm
Hoj
2008,kawasaki,z1000
hahaha jag meckade me hojen för ca 2 år sedan ( ktm 660 ) testade allt efteråt körde några varv o hade hojen på ett tag sedan utanför garaget..så kom en polare dit me sin glass som han slickade på medans han stirrade på hojen...de han bli kväll då o grenröret lyste värkligen rött oranget av värmen så sa han...va fint de lyser ! va e de för nått? så tar han på de hahaha:D
 

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.
"-jag måste gå tidigare för jag ska in till stan på ett ärende. Enligt google maps så tar det ca. 30 minuter att åka dit."
"-jahaaa.. Men åker inte du MC? Då går det ju snabbt?"

Ja jo. MC-förare behöver inte stanna för rödljus... :rolleyes:
 

T-Bone

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 600-FA 2011
Förra sommaren låg jag cruisade på en 70 km/h sträcka ut mot Tylösand.
Framför mig ligger en V70 och håller ca 60. jag lägger mig bakom ca 3-4 meter ifrån och har ingen chans köra om pga sommarköerna där ute är lååånga. Efter ett tag får gubben som kör för sig att hålla in spolarvätska spaken och fortsätta hålla den. jag kör då med öppet visit och han kaskad vattnar mig med svidande droppar rakt in i ögonen. Noterbart är jag har linser oxo så jag blir totalt blindad och känner hur skiten kommer in bakom linserna.

Det slutar ganska snabbt störa mig och jag lägger mig bakom och nu förbannad som ett as förföljer jag dem. Till slut svänger dem av mot ett Hotell i Tylö. jag stannar MCn i mitten på vägen och tågar i fullt skinnställ upp emot bilen och han vevar ner.
Vad i HELVETE osv börjar jag, du sprutar ner mig med spolarvätska i ögonen.
Han: du körde alldeles för närma
Jag: ja och du tycker olycksrisken blev mindre?
Han: Njae kanske inte
Jag: Jag hade öppet visir du spruta mig i ögonen(spolarvätska såklart=)
Han: det kunde ju inte jag veta.

Slutade iaf med att jag lugnt sa åt han att tänka lite före han får en MC i diket som möjligtvis avlider. Tog han i näven och önska han och frugan en bra helg.
:D
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Förra sommaren låg jag cruisade på en 70 km/h sträcka ut mot Tylösand.
Framför mig ligger en V70 och håller ca 60. jag lägger mig bakom ca 3-4 meter ifrån och har ingen chans köra om pga sommarköerna där ute är lååånga. Efter ett tag får gubben som kör för sig att hålla in spolarvätska spaken och fortsätta hålla den. jag kör då med öppet visit och han kaskad vattnar mig med svidande droppar rakt in i ögonen. Noterbart är jag har linser oxo så jag blir totalt blindad och känner hur skiten kommer in bakom linserna.

Det slutar ganska snabbt störa mig och jag lägger mig bakom och nu förbannad som ett as förföljer jag dem. Till slut svänger dem av mot ett Hotell i Tylö. jag stannar MCn i mitten på vägen och tågar i fullt skinnställ upp emot bilen och han vevar ner.
Vad i HELVETE osv börjar jag, du sprutar ner mig med spolarvätska i ögonen.
Han: du körde alldeles för närma
Jag: ja och du tycker olycksrisken blev mindre?
Han: Njae kanske inte
Jag: Jag hade öppet visir du spruta mig i ögonen(spolarvätska såklart=)
Han: det kunde ju inte jag veta.

Slutade iaf med att jag lugnt sa åt han att tänka lite före han får en MC i diket som möjligtvis avlider. Tog han i näven och önska han och frugan en bra helg.
:D

Lärdom: Håll avståndet eller brassa helvete förbi så man inte får spolarvätska på sig... :va :D
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top