Kora Sveriges roligaste bana

Jag kör helst på

• Antal röstningar
    0
Svårt val men valet föll på Falken. En helt hysterisk bana. Tyvärr, imho, tappade den lite i och med det nya esset.

oscar skrev:
Det där kan jag inte hålla med om! Snabbhögern på Falken måste väl åndå klassas som lite "hårigare"!
Jo det har du rätt i, lite hårigare är den allt. Kom på att min favoritbana egentligen är Gotland Ring men den fanns ju inte med så...

Jag gissar att inte så många kört på Mantorp förutom dom som kört ihop med STCC de senaste åren.

Mantorp är roligast för att den är enda banan i Sverige som har en lekplats! :) Några bilder från våran tävling, som vi hade på STCC-finalen, om vem som kunde hoppa längst.
Erik ( Lönns mek's son) vann tävlingen! Tyvär var det ingen som kunde ta ett foto på mig.. :D

Bifogat

• Mantorp100_1601a.JPG
    Mantorp100_1601a.JPG
    131.8 KB · Visningar: 84
  • Mantorp100_1603a.JPG
    Mantorp100_1603a.JPG
    97.5 KB · Visningar: 80
  • Mantorp100_1604a.JPG
    Mantorp100_1604a.JPG
    127.4 KB · Visningar: 58
Last edited:
Torkel skrev:
Jo det har du rätt i, lite hårigare är den allt. Kom på att min favoritbana egentligen är Gotland Ring men den fanns ju inte med så...
GR är definitivt inte godkänd ännu, men den kommer säkert att bli det.

GSXR1100R skrev:
Hmmm jag kanske har fel :va
Ja, det tror jag du har.
Pratade med en av ägarna ett par gånger i år (en gång kom han med baseballträ men det är en annan historia) och den är godkänd för RR.
Allt som behövs är ett air-fence (stavning).

Rankar GotlandRing som roligaste (trots att den inte är godkänd, ännu) och Anderstorp som tvåa.

Har inte kört Mantorp eller Gelleråsen, men av de övriga är Knutstorp en klar favvorit! Falkenberg klotar jag bara på och SS/AT har jag inte kört så mycket på..

av de som är i drift blir det sviesta
röstade nästan på mantorp, för den har jag aldrig kört
och Mittsverigebanan vore kul igen

ingen av dom kommer dock i närheten av Virtasalmi eller Mo I Rana

har föresten hört rykten om två nya megabanor i norge...

om man nu kan få välja en favo kurva i stället ::::::::::

då kommer OPEL kurvan på Anderstorp solklar ETTA :tummenupp :tummenupp

Oj va svårt...

Mina tre favoriter är i alla fall Anderstorp, Gelleråsen, Falk... ehh.. Knuts... ehh...
Anderstorp, Gelleråsen, Knutstorp.

Anderstorp är helt klart favoritbanan, Mantorp är riktigt rolig också. :tummenupp

Falkenberg o Knutstorp har jag inte kört ännu...får bli nästa år.

Ingen av dem!

De där banorna kommer inte i närheten av GotlandRing.

Sen att den inte är med som alternativ pga Godkänd RR (som inte framgår av pollen) siter jag blanka järnspikar i. :pannkyss

Hare Gott
Kanin Bättre

Dal-Mausen

--Var inte för positiv. Ljuset i tunneln kan vara ett tåg--

Har endast kört på Sviestad och Gotland Ring,
Gotland Ring definitivt roligaste hittills.

Dock tycker jag att Sviestadböjen plus S:et är riktiga roliga.

Ska försöka hinna med några fler banor nästa säsong :)

Mitt val blir helt klart Mantorp! Parisen är superduperskön, lång raka att vila på, högern efter är stor och härlig. Vänstern efter krönet gjorde jag min första avåkning...
Synd vi inte fått åka nåt på Mantorp sedan 2002...

/Jörgen

Torkel skrev:
Allt utom rakan är suveränt kul med Sveriges hårigaste kurva Sviestadböjen som höjdpunkt!
Jag håller med om att Sviestadböjen är ganska hårig: snabb, ojämn och med dålig avåkningszon. Men det tycker inte jag gör den kul. Och den feldoserade utgången ur Esset ger minus. Torparn har en kul layout men även där mycket dålig avåkningszon och risig beläggning. Om Torparn ska även tilläggas att utgången är för snäv och smal vilket lätt leder till att man hamnar på bankanten eller gruset. Förbättrade man banan på dessa punkter skulle den bli en stark kandidat till landets roligaste.

Jag körde på Fakenberg första gången i år och valde den som Sveriges roligaste. Höjdskillnanderna, den snabba högern och den påföljande högern som man kan gå så ruskigt snabbt in i gör att man måste vara "på" hela varvet. Jobbigt, intensivt men jävligt kul.

Gellersåsen är också kul. Men känns inte lika utmanande som Falkenberg.

Inte helt överaskande så leder Anderstorp men Gelleråsen är iaf inte min favorit, Anderstorp har fin banbeläggning och bjuder på många snabba kurvor, Gelleråsen är en lappad gokartbana som i mina ögon är helt omöjlig att köra snabbt på men toaletterna är fina iaf.

GSXR1100R skrev:
Inte helt överaskande så leder Anderstorp men Gelleråsen är iaf inte min favorit, Anderstorp har fin banbeläggning och bjuder på många snabba kurvor, Gelleråsen är en lappad gokartbana som i mina ögon är helt omöjlig att köra snabbt på men toaletterna är fina iaf.

Fast toaletterna på ARC är snabbare än Luffs.. Där inne sitter man fan inte längre än nödvändigt!

/JPS

Fbg är nu ännumer spännande, om man har samma bromspunkt på
rakan som förra året, som jag e säker på att flera av oss har provat
på, inte minst drengen som har byggt om banan :hihi

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back