Kopplingsstrul

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag har ett litet lyxproblem med kopplingen på min YZF. Den tar för bra. Eller rättare sagt så tar den för långt ut för min smak. Jag bytte ut det utslitna kopplingshandtaget som satt på hojen och bytte vätskan och luftade och efter det så kan jag inte längre justera kopplingen att ta i mitten av handtagsspelet som jag vill, utan den enda justeringen som finns är längst ut eller nästan längst ut i fyra steg.
Så vill inte jag ha det. Vad gör jag åt detta? Kan man korta den lilla pinnen som trycker på pumpen bara?

Tycker det låter som det fungerar som det ska!
Det är ju där den ska greppa!
Kan det va så att det gamla handtaget var böjt? så det var därför du upplevde det som att den tog längre in.
Slirar inte kopplingen när du varvar ut hojen så fungerar det som det ska.

Jag kortade pinnen 2 mm och nu är det bättre. Tyvärr blev det ett litet glapp i handtaget längst ut nu då pinnen tidigare tryckte handtaget utåt.

Men jag tror också det är som du säger, att det gamla handtaget var slitet och därför känns det annorlunda.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd