kopplingsschema high-low switch

Jorden/nollan/minus är batteriets minuspol. Dra en ny jordkabel eller använd den grövre som används av t.ex. framlyset.

Allt annat är bättre än att skruva en öglad kabelsko i ramen - förrutom för startmotorns nolla, men då går den via motorblocket och inte ramen.

Ja, men om jag kopplar direkt mot halvlyset så stängs ju värmarna av när jag slår av tändningen. Vad är det som blir så mycket bättre om jag kopplar in ett relä då?
Hojar har sällan överdimensionerat originalkablage, snarare tvärtom. Om man lägger för mycket last på halvljuskretsen så kan man få betydande spänningsfall med nedsatt effekt på lyset eller överbelastad krets. Därför kan det vara bra att lösa det med ett relä med en egen matning till nya strömförbrukare.

Är det Touringbutikens art nr 69-1330 som du håller på att montera på hojen?

Kopplingsschemat ser ut att stämma.

Jag körde den lata varianten och moterade direkt från batteriet både vad gäller "+" och "-". Satte dit en säkring innan delningen för hög o låg effekt. Har fungerat mkt bra i flera år. Tänk på att du sätter strömbrytaren skyddat mot fukt/regn och att du ger den en skvätt 5-56 då o då.

Också att tänka på: Motståndet på 10W som begränsar till låg värme skall helst fixeras lite. Jag lät det hänga löst under ena kåpan på min Ducati 916 för kylningens skull och nu för ett tag sedan gick ledningen i ena ändan av :(

Som sagt .... vågad montering ...man får INTE glömma att slå av när man stannar ...annars tomt batteri!

Får se om elektronikfirman utanför jobbet får fram ett motstånd ..annars kanske man kan lösa det med en 10W lampa monterad under kåpan = snygg i mörket ..hmmm )

// Mats

OK! Hur många Ohm och watt ska motståndet vara på?

Är det Touringbutikens art nr 69-1330 som du håller på att montera på hojen?

Kopplingsschemat ser ut att stämma.

Jag körde den lata varianten och moterade direkt från batteriet både vad gäller "+" och "-". Satte dit en säkring innan delningen för hög o låg effekt. Har fungerat mkt bra i flera år. Tänk på att du sätter strömbrytaren skyddat mot fukt/regn och att du ger den en skvätt 5-56 då o då.

Också att tänka på: Motståndet på 10W som begränsar till låg värme skall helst fixeras lite. Jag lät det hänga löst under ena kåpan på min Ducati 916 för kylningens skull och nu för ett tag sedan gick ledningen i ena ändan av :(

Som sagt .... vågad montering ...man får INTE glömma att slå av när man stannar ...annars tomt batteri!

Får se om elektronikfirman utanför jobbet får fram ett motstånd ..annars kanske man kan lösa det med en 10W lampa monterad under kåpan = snygg i mörket ..hmmm )

// Mats

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard