Kopplingsschema Cordona Sbk-4 Optic

Tony_M

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6
Som rubriken antyder letar jag efter ett kopplingsschema till en sbk-4 quickshifter. Har letat som en tok på nätet utan framgång.

Det är kanske någon som vet hur den ska kopplas in så jag kan lösa det utan schema? En förklaring till vad de olika tåtarna är till för räcker då jag inte har helt centralmonterade tummar när det gäller el och elektronik.

De olika tåtarna på boxen är:

fyra gula, svart, röd, blå samt gröngul.
 
De jag kommer ihåg... Dom fyra gula till tändstiften/spolarna, svart till jord, röd till plus, blå kommer jag inte ihåg, samma med gröngul


provat att mejla Mattias på Cordona!? annars e de....

info@cordona.net

Han brukar vara snabb på att svara!!

Får man fråga varför du ska använda den gamle modellen!?
 
Last edited:
de sista är till shiftern.det du får göra är att resistansmäta vilka som leder emellan sig bland de gula så du hittar in och ut kretsarna.sedan kapar du spänningen till spolarna och kopplar in de emellan,de är 2 kretsar oftast.om inte så skulle man sätta ihop de 2 ledande kretsarna till en om jag inte minns fel.
om du lägger + och minus efter mattias beskrivning så ska du höra det knäppa i den när du för ihop triggkablarna.
 
De jag kommer ihåg... Dom fyra gula till tändstiften/spolarna, svart till jord, röd till plus, blå kommer jag inte ihåg, samma med gröngul


provat att mejla Mattias på Cordona!? annars e de....

info@cordona.net

Han brukar vara snabb på att svara!!

Får man fråga varför du ska använda den gamle modellen!?

Har dragit iväg ett mail till deras infoadress. Tackar er båda för hjälpen. Ska mäta upp och se hur de gula kablarna är kopplade så jag hittar rätt i de två kretsarna.

Anledningen till att jag ska testa sbk4-an är att jag fick med den omonterad när jag köpte hojen.
 
de funkar bra men om du jämför med pq8 så är den stenålder så du vet.
vilken brytare ska du använda?
om det är gp switch (den röda) så är det viktigt att du inte kontrar med den ena skruven utan att den ska skruvas ur så att du ser 2 gängor och sedan justera du glapp och brythårdhet med den mitt emot skruven.
 
Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Back
Top