tks
Ny medlem
Nu när det börjat bli en aning kyligt på morgonkvistarna så har jag märkt att min XT inte tycker om kyla längre. Till att börja med så kan startmotorn stå och snurra själv, och drar bara med sig resten av motorn något varv då och då (som iofs brukar räcka att få igång skräpet). Nästa problem är att lägga i växel. Kopplingen verkar inte alls vilja vara med, verkar bli värre ju kallare det blir. Förut då temperaturen låg på några plusgrader brukade hojen bara hoppa till litegranna då ettan lades i, men i morse så blev det stort hopp och tvärdö, som om jag inte använt koppling alls.
När jag väl kom iväg så märkte jag vid varje växling att det kändes som jag inte använde koppling... samma sak då jag försökte frikoppla med växel i, då rullade hojen vidare.
Så fort motortemperaturen kommit upp sig en aning så gick det riktigt fint igen, men det här är riktigt skumt beteende.
Vad säger expertpanelen? Vari kan felet ligga? Lämplig åtgärd?
När jag väl kom iväg så märkte jag vid varje växling att det kändes som jag inte använde koppling... samma sak då jag försökte frikoppla med växel i, då rullade hojen vidare.
Så fort motortemperaturen kommit upp sig en aning så gick det riktigt fint igen, men det här är riktigt skumt beteende.
Vad säger expertpanelen? Vari kan felet ligga? Lämplig åtgärd?