Kopplingsproblem, lammeller osv

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
Crossen slirar på lamellerna, Tänkte slänga i en mellanskiva extra, så köpte 2 skivor som var lite tjockare än orginal så skulle jag byta ut dem mot 2 vanliga så skulle jag på så sätt slippa lägga i en extra.

När jag tog isär såg jag att det redan var en extra i, så egentligen borde ja vell byta skiten, men böt ut 2 st mot dem 2 tjockare i allfall, stoppade tebax allt å drog ihop. Då vart spelet i kopplingshandtaget sjukt stort nästan ända in till styreT? Spände den så mkt de gick uppe vid styret men ändå var glappet väldigt stort.

Vad kan ha blivit fel? Hur hårt ska skruvarna vid fjädrarna dras? :va:va:va:va

Mycket märkligt. merparten av skivorn eller lamellerna måste vara slut eller?
Vet inte om det är samma på 4-taktarna. Jag renoverade en 250 2-t i våras och fann det mycket svårt att göra fel vad gällde kopplingen.
Det är nog inte roten till ditt problem, men kan du inte sträcka viren på två ställen?
Vad gäller åtdragningen av korgen (alla bultar där man drar ihop fjädrarna) skall dras till du känner att de bottnar(där du känner att det inte bara är fjädern som trycks ihop.

Som sagt mycket märkligt. Du kanske får öppna igen och se så du inte har gjort någon blunder. Lycka till!

Det är oxå ett problem, jag drog dem tills ja inte vågade mer, och funderade över om ja kanske dragit dem för löst? men när ja drog lite lite hårdare gick dem av.

Vet ja hade samma problem med min 125:a fick köpa starkare skruv för att kunna dra dem i bott.

Men det är alltså till botten man ska dra. det gick inte för drog av 2 st, Inga problem få ut dem dock.

Men då kan problemet vara att fjädrarna inte var tillräckligt åtdragna:va
Kanske gick dem av när jag drog hårdare för att jag spänt vajjern så mkt?:va

Kan man ha sån tur att lammellerna från cbr:en passar till kxf:en får se imorn isåfall byter ja ut allt,annars får ja vell köpa nytt.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back