Kopplingen slirade liiiite när jag köpte ny hoj för ett par dagar sen, igår körde jag ganska hårt och tillslut gick det inte ens att ge fullt på ettan utan att det skulle slira. Nu har jag plockat bort och inspekterat lameller och skivor. Jag tycker att alla lameller ser fina ut, dom yttersta stålskivorna var fina, 3-4 st i mitten var ganska brända, men det som bekymrar mig är att längst in ligger 2 tunna ringar (se bild) Den innersta lamellen går "över" dom, men ringarna måste ha varit tjockare än lamellen för i stålskivan bakom är det tydliga nötmärken efter ringarna.
Det är ju möjligt att ringarna ska ligga mot stålskivan men det ser inte rätt ut när det är såpass stora märken. Ska jag sätta den lamell som är tjockast längst in kanske?
Skivorna ska jag putsa av och sätta tillbaka, ska jag sätta i en till också? Det kan hända att en kompis har en liggandes.
///Rigge kopplingsdödare
Det är ju möjligt att ringarna ska ligga mot stålskivan men det ser inte rätt ut när det är såpass stora märken. Ska jag sätta den lamell som är tjockast längst in kanske?
Skivorna ska jag putsa av och sätta tillbaka, ska jag sätta i en till också? Det kan hända att en kompis har en liggandes.
///Rigge kopplingsdödare