Efter att spenderat oändlig tid för att söka i forumet efter slirande kopplingar, olja, tempraturer och kopplingsbyten, så tycks det mesta handla om olika teorier, inget fel i de
Men efter ett par dar med hojen så slirar det så in i bänken när nålen passerar 7lök, men bara ibland, och senast och väldigt tydligt med skjuts.
Alla teorier om kopplingens duglighet i dessa sammanhang torde tyda på att lamellerna är näst in till slut. Då ja upplever de som lite mysko att detta är "ibland" På vägen hem idag, så verkligen provoserade jag skivorna, med blandat resultat
I ren vrede ringde jag och beställde ett nytt paket
vilket kanske inte är den rätta lösningen, med tanke på dom 2154 inläggen jag läst idag, chefen blir nog inte så glad
men, men. Det skadar säkert inte att byta.
Frågan är således: Är det någon som bytt på en FZR 1000 -89:a och kan ge lite tips, eller om det finns nått på nätet som kan ge lite vägledning, om det är något att tänka på map på hydraliken, eller är det som på bilar, skit i den. Mek.bok till denna verkar det inte dugga tätt om, förutom Haynes då, vilket av egen erfarenhet, är rena skiten, om man nu inte skall få tips om tändstiften
Nu va jag kanske taskig...
Men efter ett par dar med hojen så slirar det så in i bänken när nålen passerar 7lök, men bara ibland, och senast och väldigt tydligt med skjuts.
Alla teorier om kopplingens duglighet i dessa sammanhang torde tyda på att lamellerna är näst in till slut. Då ja upplever de som lite mysko att detta är "ibland" På vägen hem idag, så verkligen provoserade jag skivorna, med blandat resultat
I ren vrede ringde jag och beställde ett nytt paket
men, men. Det skadar säkert inte att byta.Frågan är således: Är det någon som bytt på en FZR 1000 -89:a och kan ge lite tips, eller om det finns nått på nätet som kan ge lite vägledning, om det är något att tänka på map på hydraliken, eller är det som på bilar, skit i den. Mek.bok till denna verkar det inte dugga tätt om, förutom Haynes då, vilket av egen erfarenhet, är rena skiten, om man nu inte skall få tips om tändstiften
Nu va jag kanske taskig...
Last edited:
:kocko och/eller spelar det någon roll?