koppling

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
va ére nu då,, lägger i ettan skrapar som faen även på 1000varv... hur får ja bort byta lamell? elle va e det? halva oljenivån va fylld på hojjen motorolja asås

men du kan la typ skriva på svenska enna typ liksom, så folk fattar va du skriver, bah!

Appapp! :ajjabajja

Han är från Norrköping, liksom mig... det kan vara svårbegripligt, jag vet..

Låter som justeringsfråga iofs, hydraulisk eller vajjerkoppling på den där hojen?

Spänn vajjern, alternativt lufta hydrauliken

/B

Bj.O.rn skrev:
Appapp! :ajjabajja

Han är från Norrköping, liksom mig... det kan vara svårbegripligt, jag vet..

Låter som justeringsfråga iofs, hydraulisk eller vajjerkoppling på den där hojen?

Spänn vajjern, alternativt lufta hydrauliken

/B
Jepp, börja med att lufta, det är hydralisk koppling på den hojen.
Om inte det hjälper så får du nog plocka isär kopplingen och kolla om stålskivorna är skeva.

okii nu har ja luftat så det står härliga till,,, men utan framgång. han driver frammåt på ettan också,, hur spänner man en hydralisk koppling

MostWanted_NKPG skrev:
okii nu har ja luftat så det står härliga till,,, men utan framgång. han driver frammåt på ettan också,, hur spänner man en hydralisk koppling
Har du lutat hojen åt höger när du luftat så att avluftningsnippeln är den högsta punkten vid slavcylindern?
Det kan även vara grejen vid kopplingshandtaget som trycker in huvudcylindern som är sliten så att den inte trycks in så långt som den ska.
Annars är det nog stålskivorna i kopplingen som är skeva.

Micke_Lindstrom skrev:
Har du lutat hojen åt höger när du luftat så att avluftningsnippeln är den högsta punkten vid slavcylindern?
Det kan även vara grejen vid kopplingshandtaget som trycker in huvudcylindern som är sliten så att den inte trycks in så långt som den ska.
Annars är det nog stålskivorna i kopplingen som är skeva.
har inte gjort följande:
lutat hojjen åt höger när ja luftar...

skulle inte förvåna mig om det e handtaget som e konstigt

första gången krasar det som fan,,, sen ingenting när man kopplar sen lägger man i friläger å varvar lite så krasar det igen...

MostWanted_NKPG skrev:
första gången krasar det som fan,,, sen ingenting när man kopplar sen lägger man i friläger å varvar lite så krasar det igen...
Om det låter mycket så är det nog bäst att du plockar isär kopplingen, lamellerna kan vara sönder.
Min höll på att skramla och dra lite på kopplingen och när jag plockade isär den så såg lamellerna ut så här:

Bifogat

• lameller.jpg
    lameller.jpg
    55 KB · Visningar: 63
img40a8e2ca1792a.jpg

är det nått som fattas i hålet måntro? :huvet

MostWanted_NKPG skrev:
är det nått som fattas i hålet måntro? :huvet
Det ska sitta en slags bronsbussning där, men kopplingen borde inte skramla när väl har lagt i växeln även om den drar lite.
Lamellerna kanske är trasiga också.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck