koppling

Micke_Lindstrom skrev:
Det ska sitta en slags bronsbussning där, men kopplingen borde inte skramla när väl har lagt i växeln även om den drar lite.
Lamellerna kanske är trasiga också.
vart hittar ja bronsbussningen?? tror faktiskt det kan hjälpa om det skjuter fram pinnen lite..
 
MostWanted_NKPG skrev:
vart hittar ja bronsbussningen?? tror faktiskt det kan hjälpa om det skjuter fram pinnen lite..
Hör med en handlare, det finns dock risk att det inte bara går att köpa den utan att du får köpa en sats med fler grejer till kopplingen.
Annars kan du höra med en skrot men se isf till att hitta en som inte är för sliten.
 
NÅN SOM HAR EN bronsbussning TILL GPZ ELLER ZXR ELLER LIKN MODELL TILL ÖVERS KONTAKTA MIG PM el nått!!! det är bland annat den som är boven i dramat...
 
Kopplings problemet återstår! hydraliskkoppling:
¤Lägger i ettan och startar den driver frammåt då (1.5m)
¤Startar kör neutralen, lägger i ettan krasar som faen.
¤Kopplar inte ur ordentligt.
¤Kan misstänka att det fattas en bussning men skulle inte va såpass trorja?

¤Har luftat
¤Kollat oljan
¤hittat ett hål i kopplingshandtaget? vet inte om det ska sitta nått där...
vet ej om det ska sitta nån bussning där? nån som vet / tror?? nått? kan detta va felet?

img40a8e2ca1792a.jpg


alla idéer och problemlösningar är till hjälp.
 
MostWanted_NKPG skrev:
Kopplings problemet återstår! hydraliskkoppling:
¤Lägger i ettan och startar den driver frammåt då (1.5m)
¤Startar kör neutralen, lägger i ettan krasar som faen.
¤Kopplar inte ur ordentligt.
¤Kan misstänka att det fattas en bussning men skulle inte va såpass trorja?

¤Har luftat
¤Kollat oljan
¤hittat ett hål i kopplingshandtaget? vet inte om det ska sitta nått där...
vet ej om det ska sitta nån bussning där? nån som vet / tror?? nått? kan detta va felet?

img40a8e2ca1792a.jpg


alla idéer och problemlösningar är till hjälp.


Det skall sitta en bussning där.
Se till att fixa en sådan bussning eller något annat du kan placera där temporärt för att kolla om felet fortfarande finns kvar.
 

Bifogat

  • IMG_0005.JPG
    IMG_0005.JPG
    58.5 KB · Visningar: 70
Last edited:
Kurvmakaren skrev:
Det skall sitta en bussning där.
Se till att fixa en sådan bussning eller något annat du kan placera där temporärt för att kolla om felet fortfarande finns kvar.
du är en ängel *smack*
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top