koppling till zx9r

kawagalning

Jag tror att han är här..
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
zx9r -95
:öl :crash Min hoj hoppar till när jag kopplar och ska lägga i ettan.Vet någon om det är lätt att kolla igenom kopplingen. Har hört mycket om oljor och sådant plus igenbäckad koppling på våren vad betyder det. Om nåon kan nånting om detta please share. Är en riktig gröning på detta...

Ifall du inte bytte oljan när du ställde av den för vintern är det mycket troligt att du har rost på lamellerna. Gör ett par hårda dragrace starter så försvinner problemet. Byt sen olja.

:D Om det är det som klämmer så tack förresten törs man öppna och kolla hur det ser ut vet du någon som har en sprängskiss...Förresten är inte oljan bytt .. Återkommer..

Är det inte bara så enkelt att det ska va så!! Kawa är väll inte direkt kända för sina smidiga lättväxlade lådor.
Min 96:a hoppar också till lite lagom när ettan petas i.

Hej men de käns som om den vill framåt ändå som att den slirar lite mycket lite men ändå. Vist är kopplingen i motoroljan inte i växellåds oljan....

Har du speciell olja för växellådan i din hoj :p .

Borde vara samma olja till motor, växellåda samt koppling :fakta .

Kolla nivån på kopplingscylindern och om du eventuellt kan ha luft i systemet.
Min koppling började funka dåligt. (var tvungen att pumpa med handtaget ett par ggr för att den skulle koppla ur)
Idag har jag bytt vätska och luftat systemet (hade mycket luft i det) och funkar nu kanon igen!

Haaaalllllllllååååååå

Tack kompis har inte provat det. tror faktiskt det också kan vara boven...... :crash :squid

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra