koppling till zx9r

kawagalning

Jag tror att han är här..
Gick med
3 Apr 2003
Ort
norrbotten
Hoj
zx9r -95
:öl :crash Min hoj hoppar till när jag kopplar och ska lägga i ettan.Vet någon om det är lätt att kolla igenom kopplingen. Har hört mycket om oljor och sådant plus igenbäckad koppling på våren vad betyder det. Om nåon kan nånting om detta please share. Är en riktig gröning på detta...
 
Ifall du inte bytte oljan när du ställde av den för vintern är det mycket troligt att du har rost på lamellerna. Gör ett par hårda dragrace starter så försvinner problemet. Byt sen olja.
 
:D Om det är det som klämmer så tack förresten törs man öppna och kolla hur det ser ut vet du någon som har en sprängskiss...Förresten är inte oljan bytt .. Återkommer..
 
Är det inte bara så enkelt att det ska va så!! Kawa är väll inte direkt kända för sina smidiga lättväxlade lådor.
Min 96:a hoppar också till lite lagom när ettan petas i.
 
Hej men de käns som om den vill framåt ändå som att den slirar lite mycket lite men ändå. Vist är kopplingen i motoroljan inte i växellåds oljan....
 
Har du speciell olja för växellådan i din hoj :p .

Borde vara samma olja till motor, växellåda samt koppling :fakta .
 
Kolla nivån på kopplingscylindern och om du eventuellt kan ha luft i systemet.
Min koppling började funka dåligt. (var tvungen att pumpa med handtaget ett par ggr för att den skulle koppla ur)
Idag har jag bytt vätska och luftat systemet (hade mycket luft i det) och funkar nu kanon igen!
 
Haaaalllllllllååååååå

Tack kompis har inte provat det. tror faktiskt det också kan vara boven...... :crash :squid
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top