koppling och slangning

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Måste ju lära mig att köra på bakhjulet och jag kör väl som alltid på bakhjulet då jag drar på järnet från ettan och sådär då känner man ju att framhjulet lyfter men jag vågar ju som inte låta den gå upp lika långt som jag skulle vilja för det känns ju som att det går hyfs för fort.

Har inte vågat koppla upp den tänkte om det är som på crossen som jag hade, då jag kopplade upp den så for den ju upp fort som satan har slagit över ett flertal gånger innan jag lärde mig ordentligt men jag är ju inte sugen på att göra samma sak med hojjen för att 1. det gör garanterat vidrigt ont och jag lär ju bryta nånting och 2. jag är inte gjord av pengar och är inte sugen på att köpa nya kåpor och allt annat som lär gå sönder.

nån som har några tekniktips? har en gsxr 750 med helsystem och lite annan skit.

P.s styrdämparen gick sönder för ett tag sen, är det farligt att slanga utan styrdämpare?

Ger dig 5min innan du fått ditt första svar från en moraltant som kommer skälla ut dig.
Men sök runt på forumet finns MASSA trådar om detta.

honkiie skrev:
Måste ju lära mig att köra på bakhjulet

nån som har några tekniktips? har en gsxr 750 med helsystem och lite annan skit.

P.s styrdämparen gick sönder för ett tag sen, är det farligt att slanga utan styrdämpare?

Nej, du måste inte lära dig att åka på bakhjulet, men det är kul så jag förstår om du vill det.

Tekniktips, kör massor med hoj. Med den vana och känsla som kommer med erfarenhet så kommer du fixa det mesta på de flesta hojar.
Den hojen du har är väl bland det bästa som finns för skoj på två och ett hjul så låt det ta tid så slipper det kosta pengar och hojen din fortsätter att vara fin att titta på.

Annars så kan du kika på Urban Assult, Suzuki 750'or överallt som stollar.

Ha en kul och vurpfri sommar.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck