koppling kass på fireblade -00

• Thread starter Thread starter tubbe
  • Start date Start date

tubbe

Guest
Kopplingen funkar inte men vajern är hel och ok ner till motorn där den sitter fast i en axel som går ner i motorn.(fjädern är hel som sitter på axeln)
När jag trycker in handtaget så rör sig axeln lite..?? :confused:

hmmmm

Kopplar den lite, eller inget alls? Alltså kan du köra om du typ "slår i" växlarna?! OM det är så, så verkar det ju som att vajerna släppt, typ att ngn idiot varit där och pillat. OM det inte är så, så kan det vara svets som släppt nere på kopplingsaxel (vet dock ej hur det ser ut på denna modell), men det är ju visserligen en helt ny mc nästan, så då ska det kanske ej vara det.
Men du får PM mig, så kan vi säkert lösa det

Sharadkingboy skrev:
Kopplar den lite, eller inget alls? Alltså kan du köra om du typ "slår i" växlarna?! OM det är så, så verkar det ju som att vajerna släppt, typ att ngn idiot varit där och pillat. OM det inte är så, så kan det vara svets som släppt nere på kopplingsaxel (vet dock ej hur det ser ut på denna modell), men det är ju visserligen en helt ny mc nästan, så då ska det kanske ej vara det.
Men du får PM mig, så kan vi säkert lösa det

Vajern är hel och sitter på plats , när jag trycker in handtaget vridersig kopplingsaxeln. det hände när jag stod stilla och precis lagt i 1 växeln och när jag skulle lägga i 2:an så gick det inte.
Nu kan jag endast lägga i ettan, har inte provat att typ slå i dem andra växlarna..

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...