koppling kass på fireblade -00

• Thread starter Thread starter tubbe
  • Start date Start date

tubbe

Guest
Kopplingen funkar inte men vajern är hel och ok ner till motorn där den sitter fast i en axel som går ner i motorn.(fjädern är hel som sitter på axeln)
När jag trycker in handtaget så rör sig axeln lite..?? :confused:

hmmmm

Kopplar den lite, eller inget alls? Alltså kan du köra om du typ "slår i" växlarna?! OM det är så, så verkar det ju som att vajerna släppt, typ att ngn idiot varit där och pillat. OM det inte är så, så kan det vara svets som släppt nere på kopplingsaxel (vet dock ej hur det ser ut på denna modell), men det är ju visserligen en helt ny mc nästan, så då ska det kanske ej vara det.
Men du får PM mig, så kan vi säkert lösa det

Sharadkingboy skrev:
Kopplar den lite, eller inget alls? Alltså kan du köra om du typ "slår i" växlarna?! OM det är så, så verkar det ju som att vajerna släppt, typ att ngn idiot varit där och pillat. OM det inte är så, så kan det vara svets som släppt nere på kopplingsaxel (vet dock ej hur det ser ut på denna modell), men det är ju visserligen en helt ny mc nästan, så då ska det kanske ej vara det.
Men du får PM mig, så kan vi säkert lösa det

Vajern är hel och sitter på plats , när jag trycker in handtaget vridersig kopplingsaxeln. det hände när jag stod stilla och precis lagt i 1 växeln och när jag skulle lägga i 2:an så gick det inte.
Nu kan jag endast lägga i ettan, har inte provat att typ slå i dem andra växlarna..

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back