koppling kass på fireblade -00

• Thread starter Thread starter tubbe
  • Start date Start date

tubbe

Guest
Kopplingen funkar inte men vajern är hel och ok ner till motorn där den sitter fast i en axel som går ner i motorn.(fjädern är hel som sitter på axeln)
När jag trycker in handtaget så rör sig axeln lite..?? :confused:

hmmmm

Kopplar den lite, eller inget alls? Alltså kan du köra om du typ "slår i" växlarna?! OM det är så, så verkar det ju som att vajerna släppt, typ att ngn idiot varit där och pillat. OM det inte är så, så kan det vara svets som släppt nere på kopplingsaxel (vet dock ej hur det ser ut på denna modell), men det är ju visserligen en helt ny mc nästan, så då ska det kanske ej vara det.
Men du får PM mig, så kan vi säkert lösa det

Sharadkingboy skrev:
Kopplar den lite, eller inget alls? Alltså kan du köra om du typ "slår i" växlarna?! OM det är så, så verkar det ju som att vajerna släppt, typ att ngn idiot varit där och pillat. OM det inte är så, så kan det vara svets som släppt nere på kopplingsaxel (vet dock ej hur det ser ut på denna modell), men det är ju visserligen en helt ny mc nästan, så då ska det kanske ej vara det.
Men du får PM mig, så kan vi säkert lösa det

Vajern är hel och sitter på plats , när jag trycker in handtaget vridersig kopplingsaxeln. det hände när jag stod stilla och precis lagt i 1 växeln och när jag skulle lägga i 2:an så gick det inte.
Nu kan jag endast lägga i ettan, har inte provat att typ slå i dem andra växlarna..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back