Gjort service på R1an och det enda i kopplingsväg jag har varit på är wiren och infästningen till denna (justerat lite fram och tillbaka), när jag vevade runt motorn för att kolla ventilerna.
Var ute en repa igår för att testa hojen. Den kändes riktigt bra, men idag skulle jag ut igen, och jag lät den stå på tomgång en stund, för att komma ut och märka att kopplingshandtaget bottnade utan nåt motstånd alls.
Dödar hojen, låter den svalna lite. Petar i växel och den rullar framåt, trots att kopplingsarmen är tillbaka i sitt läge där wiren inte drar i den det minsta. Armen är f.ö. helt lös...
Läste om olja som kan få den kass (köpte Castrol Power1, 10w40), men borde inte kopplingsarmen kämpa emot mer ändå...
Om det har nån betydelse, så bytte jag drivpaket och därmed lossade på växellänkaget. Kan det ställa till några såna här problem om man inte får tillbaka det rätta spelet där?
Tar tacksamt emot tips på vad jag bör felsöka i första hand.
Var ute en repa igår för att testa hojen. Den kändes riktigt bra, men idag skulle jag ut igen, och jag lät den stå på tomgång en stund, för att komma ut och märka att kopplingshandtaget bottnade utan nåt motstånd alls.
Dödar hojen, låter den svalna lite. Petar i växel och den rullar framåt, trots att kopplingsarmen är tillbaka i sitt läge där wiren inte drar i den det minsta. Armen är f.ö. helt lös...
Läste om olja som kan få den kass (köpte Castrol Power1, 10w40), men borde inte kopplingsarmen kämpa emot mer ändå...
Om det har nån betydelse, så bytte jag drivpaket och därmed lossade på växellänkaget. Kan det ställa till några såna här problem om man inte får tillbaka det rätta spelet där?
Tar tacksamt emot tips på vad jag bör felsöka i första hand.
Last edited: