Koppling borta efter 15 minuters tomgångskörning (R1 2003)

AndreasC

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1 (-03), 690 Enduro (-14)
Gjort service på R1an och det enda i kopplingsväg jag har varit på är wiren och infästningen till denna (justerat lite fram och tillbaka), när jag vevade runt motorn för att kolla ventilerna.

Var ute en repa igår för att testa hojen. Den kändes riktigt bra, men idag skulle jag ut igen, och jag lät den stå på tomgång en stund, för att komma ut och märka att kopplingshandtaget bottnade utan nåt motstånd alls.

Dödar hojen, låter den svalna lite. Petar i växel och den rullar framåt, trots att kopplingsarmen är tillbaka i sitt läge där wiren inte drar i den det minsta. Armen är f.ö. helt lös...

Läste om olja som kan få den kass (köpte Castrol Power1, 10w40), men borde inte kopplingsarmen kämpa emot mer ändå...

Om det har nån betydelse, så bytte jag drivpaket och därmed lossade på växellänkaget. Kan det ställa till några såna här problem om man inte får tillbaka det rätta spelet där?

Tar tacksamt emot tips på vad jag bör felsöka i första hand.
 
Last edited:
pullrod.jpg

Min "pull rod" verkar sitta så där :)

Vilket den givetvis ska, efter jag undersökta det närmare...


edit: Den poppade ut igen när jag skulle skruva av första bulten.
 
Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top