hmm har problem igen! skulle ta bort rotorn ikväll, läste lite i reparationshandboken men fattade inte mycke av vad som stog där, till slut trodde jag jag förstog hur man skulle göra & blev lite småförbannad på att det inte ville lossa & tänkte att de måste fan vara såhär det sitter fast & drog lite till på avdragaren PANG! ut flög nå jävla stålrullar
som det verkar så skulle det ha räckt med att lossa bulten som håller hjulet men nejdå jag fick inte loss det då, nu sitter drevet längst in hur lätt som hellst löst....

rullarna som flög ut kommer från "behållaren" mellan rotor & drevet, jag tror detta är en startmotorkoppling ??
nu vet jag inte hur jag ska sätta ihop den igen & fattar ärligt talat inte hur 17 den fungerar, innan när allt satt ihop kunde jag vrida rotorn åt ena hållet så att alla drev snurrade men åt andra hållet snurrade bara rotorn, nu när allt är löst kan jag snurra drevet åt båda håll så denna "koppling" måste ju slira åt ett håll på nått vis som jag inte föstår mig på
väntar fortf på den nya rotorn, känns som jag måste ta hjälp av nån verkstad för att få ihop allt igen
en annan sak jag undrar är om hålet ur vevaxeln måste pricka perfekt i den lilla gropen som finns i drevet som sitter därpå, annars kanske inte smörjningen funkar som den ska? ser dock inga markeringar nånstans om hur dreven ska sitta, märkligt ??