Koppla in ypvs-yamaha dt125lc

dannen25

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2011
Hoj
yamaha dt125lc
Tja

Är så att jag har tänkt att koppla in ypvs på min yamaha dt125lc. Dock så vet jag inte hur man gör, hänger ner en plastkoppling från el motorn med ett par sladdar i den och vajrana ner till cylindern till ventilerna. Har den där andra plastburken med ett kretskort i och 2 plastkopplingar, 1 sockerbit med 1 sladd som kommer från kretskortet.
Har än så länge bara listat ut att en plastkoppling från kretskortet passade med den enda sladden från el motorn iaf.

Så var ska dom andra kopplingarna/sladdarna? har googlat men hittar inget el schema. Kan det gå sönder om man kopplar fel?

Mvh

I princip funkar det så här. En kolv i avgasporten dras runt av två vajrar, dessa vajrar sitter på sidan av cylindern och går till en servomotor som sitter bakom motorn på högersidan(har jag för mig). Servomotorn styrs av en databox som sitter under sadeln. Servomotorn och databoxen är ihopkopplade med ett gäng kablar som går in i huvudhärvan . Varje del är inkopplad med varsin kablekoppling som har en motsvarande i huvudhärvan. De kan inte kopplas in fel om originalkopplingarna sitter kvar.

I princip funkar det så här. En kolv i avgasporten dras runt av två vajrar, dessa vajrar sitter på sidan av cylindern och går till en servomotor som sitter bakom motorn på högersidan(har jag för mig). Servomotorn styrs av en databox som sitter under sadeln. Servomotorn och databoxen är ihopkopplade med ett gäng kablar som går in i huvudhärvan . Varje del är inkopplad med varsin kablekoppling som har en motsvarande i huvudhärvan. De kan inte kopplas in fel om originalkopplingarna sitter kvar.

Tackar!

har varit ute och kollat och det stämmer! men det finns 1 kabel kvar som jag inte vet var den ska sitta, det är 1 sladd som kommer ut från den bara med en standardkoppling ( 1 järn koppling som har ett plastskal runt sig för att det ska bli vattentätt tror jag) det sitter många ställen den passar på dock :confused:, kan det gå sönder om man sätter den här fel?

En bild säger ibland mera än ord:tummenupp

Tja

Tja

Är hemma nu igen, glömde bort att jag skulle till flygvapnet och ha en övning ver helgen...

Men till 125:an nu

Är så att jag var och testade min kompis dt125r med ypvs och själv tycker jag inte att den qick särskilt mycket bättre på låga varv än vad min lc gör utan ypvs. Så frågan är om det verkligen gör så stor skillnad att ha den inkopplad? eller sotar cylindern igen om man inte har ypvs:en inkopplade?:confused:

YPVS:en gör inte så stor skillnad. Lite bättre dragvillighet på mellanvarv bara. Sotningen har inget med ypvs att göra alls.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back