AndersIvar
Medlem
Jag är rätt korkad i vanliga fall men när det kommer till el brukar jag anse mig vara snäppet över korkad (läs: dum). Men detta var det längesen jag gjorde och nu är alla säkringar slut så jag behöver hjälp:
Jag har köpt en lampa som jag skall koppla till en strömbrytare. Strömbrytaren har tre stift och är samma som på bifogad bild. Jag har två pluskablar och två minuskablar. En uppsättning med ström från hojen och en uppsättning från lampan som jag vill koppla in. Det jag inte fattar är hur jag skall koppla för att få ström igenom den förbannade
strömbrytaren, hur jag än kopplar så går säkringen eller så lyser den lilla dioden på strömbrytaren men inte lampan? Hur skall det kopplas för att funka? Hur kopplar jag plus från mc, plus från lampa, minus från mc och minus från lampa för att skräpet skall lysa?? 
Jag har köpt en lampa som jag skall koppla till en strömbrytare. Strömbrytaren har tre stift och är samma som på bifogad bild. Jag har två pluskablar och två minuskablar. En uppsättning med ström från hojen och en uppsättning från lampan som jag vill koppla in. Det jag inte fattar är hur jag skall koppla för att få ström igenom den förbannade