DaPirate
Gudomlig sporthojare
Jag hade ju lite elknas på en XT600E förut, när jag provade med ett begagnat tändningslås från en FZS600 så fungerade elen perfekt så jag har nu köpt ett nytt tändningslås passande min XT600E. Förut hade jag 2 kontaktstycken från kabelstammen med 4 respektive 2 kablar. Det nya tändningslåset har (hade) ett kontaktstycke med 6 kablar.
Nu har jag klippt bort kontaktstyckena och kör med rundstiftskabelskor (honor och hanar). Är osäker på inkopplingen då färgerna skiljer sig. 1-4 känns ju ok att koppla ihop men 5 och 6:an då?
Har redan provat att koppla ihop 5 och 6 enligt bilden och även bytt plats på dem. Elen ser ut att fungera perfekt oavsett hur jag kopplar dem, men problemet är att jag inte får igång hojen, den går på startmotorn, batteriet är bra, har inte missat dödarkontakten, brytaren till stödet, säkringen. Har provat typ 30-40 ggr och även kört med startgas, 2 ggr tände den till i en sekund.

Nu har jag klippt bort kontaktstyckena och kör med rundstiftskabelskor (honor och hanar). Är osäker på inkopplingen då färgerna skiljer sig. 1-4 känns ju ok att koppla ihop men 5 och 6:an då?
Har redan provat att koppla ihop 5 och 6 enligt bilden och även bytt plats på dem. Elen ser ut att fungera perfekt oavsett hur jag kopplar dem, men problemet är att jag inte får igång hojen, den går på startmotorn, batteriet är bra, har inte missat dödarkontakten, brytaren till stödet, säkringen. Har provat typ 30-40 ggr och även kört med startgas, 2 ggr tände den till i en sekund.
