Konvertera Triumph T595 till remdrift

Jan Isaksson

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph T595 -97, Husqvarna TE610SM, Honda VF750C -82
Någon som har konverterat till remdrift på en Triumph T595 Daytona - eller någon annan hoj för den delen? Jag har ledsnat på att smörja och spänna kedjan och behöver inte den eventuella extra effekt kedjan ger. Jag kan inte hitta ett kit till min hoj och undrar hur svårt det kan vara att göra om? Är det mer än utväxling och fastsättning det handlar om? Remskivorna (heter det väl?) ska passa till de bultar som finns på hojen och utväxlingen vara densamma. Längden på remmen är kanske svår att räkna ut för en som inte kan, dvs jag, men vad annat ska en ta i beaktande?
 
aldrig konverterat... men utväxling får du räkna på då du ej kan ha samma storlek på "drev". vill minnas jag läst att man måste öka i diameter på framdrev för annars blir böjen för snäv/skarp för en gummirem när den går runt "drevet"
 
Ok. Bra grej att veta! Då får jag kolla hur stort drev fram jag måste ha och se om det får plats..
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top