Konvertera Triumph T595 till remdrift

Jan Isaksson

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph T595 -97, Husqvarna TE610SM, Honda VF750C -82
Någon som har konverterat till remdrift på en Triumph T595 Daytona - eller någon annan hoj för den delen? Jag har ledsnat på att smörja och spänna kedjan och behöver inte den eventuella extra effekt kedjan ger. Jag kan inte hitta ett kit till min hoj och undrar hur svårt det kan vara att göra om? Är det mer än utväxling och fastsättning det handlar om? Remskivorna (heter det väl?) ska passa till de bultar som finns på hojen och utväxlingen vara densamma. Längden på remmen är kanske svår att räkna ut för en som inte kan, dvs jag, men vad annat ska en ta i beaktande?
 
aldrig konverterat... men utväxling får du räkna på då du ej kan ha samma storlek på "drev". vill minnas jag läst att man måste öka i diameter på framdrev för annars blir böjen för snäv/skarp för en gummirem när den går runt "drevet"
 
Ok. Bra grej att veta! Då får jag kolla hur stort drev fram jag måste ha och se om det får plats..
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top