Hej hopp!
Jag har bytt på min kawasaki två gånger nu så jag har lyckats samla på mig lite kunskap. Det är inte ett dugg svårt om du vet skillnaden på +, - och vet hur du klämmer en kontakt. Det blir lite extra sladdar i och med att du måste ha ett par ballaster men sånt gömmer du säkert lätt bakom all plast.
Första jag måste säga: KÖPT INTE FRÅN NÅGON SVENSK SIDA! Kolla på ebay uk istället. Sjukt mycket billigare även om du åker på strafftullar.
I och med att du har två lyktor (?) på din hoj kan du välja att köra enögt när du kör på halvljus eller dubbelögt mha bi-xenon. Nackdelen med att köra en separat HID-lampa för helljus är att det tar några sekunder för lampan att värmas upp för full effekt. Detta blir inget problem om du bara slår av till halvljus kortare sträckor men är du kinkig skulle jag satsa på bi-xenon.
Till den här säsongen har jag köpt så kallade "
Angel Eye projector lens bi-xenon HID bla bla bla fancy flashy ord 35 w" då jag inte var nöjd med en enkel 35 w som bara blev lite bättre än vanlig halogen-lampa. Fördelen med min projektorlinsen i uppsättningen jag satt i nu är att ljusbilden blir helt annorlunda med en knivskarp linje vid halvljus. Jag har inte testat att köra med detta än, bara lysa upp garageväggen, så jag kan inte svära på hedersord att det faktiskt blir bättre i verkligheten.
Nackdelen med denna projektorlins är en lite krångligare installation då linsen inte går att trä genom lampsockelns hål, man måste dela hela lyktan. Men med hjälp av en ugn, lite oömma bestick som fick fungera som skrapredskap och en eftermiddags jobb fixar vem som helst även denna operation. (jag skulle kunna lägga upp en enklare guide hur jag gjorde på min zzr om intresse finns).
Operationen med projektorlins kanske är att ta i så röven spricker på en hoj med dubbla lyktor. Vore jag du skulle jag köpa ett HID bil-kit och slängt på. Är du ute efter bättre ljus och inte bara mer uppmärksamhet vid korvkiosken välj inte för "kallt" ljus.